حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
تابع اذن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اعلام عید سعید فطر هستیم
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت: 3:17
  • شناسه : 12707
    بازدید 6
    0

    شماری از علما و روحانیون سنی مذهب خراسان شمالی با صدور بیانیه‌ای بر تبعیت از مقام معظم رهبری در اعلام عید سعید فطر تأکید کردند. به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان شمالی شماری از علما و روحانیون سنی مذهب خراسان شمالی با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک فرارسیدن […]

    پ
    پ

    شماری از علما و روحانیون سنی مذهب خراسان شمالی با صدور بیانیه‌ای بر تبعیت از مقام معظم رهبری در اعلام عید سعید فطر تأکید کردند.
    به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان شمالی شماری از علما و روحانیون سنی مذهب خراسان شمالی با صدور بیانیه‌ای ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب و آحاد امت‌های اسلامی بر تبعیت از مقام معظم رهبری در اعلام عید سعید فطر، تأکید کرده و افزودند: مسأله استهلال ضمن اینکه مهم است، از مسائل روشن به شمار می‌رود اما دشمنان و برخی کشورهای به اصطلاح مسلمان به هر دستاویزی متوسل می‌شوند تا به اتحاد دنیای اسلام ضربه بزنند، فلذا حکم حاکم شرع و اطلاعیه ولی امر مسلمین جهان برای ثبوت رؤیت هلال ماه شوال ملاک اصلی است و جامعه اهل سنت این استان نیز همانند سال‌های گذشته با استعلام از دفتر حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) عید سعید فطر را اعلام خواهند کرد.

    در ادامه این بیانیه آمده است: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری، اهمیت بسیار زیادی به مسأله رؤیت هلال ماه می‌دهند و کمیته استهلال ماه در رابطه با این موضوع از طرف دفتر رهبری تشکیل شده است و متخصصانی برگزیده با تمام جدیت با دستگاه‌های مجهز هلال ماه را رصد می‌کنند که این‌ها نشان می‌دهد که معظم‌له، با جدیت تمام رؤیت هلال ماه را بررسی می‌کنند.

    بحث رؤیت ماه ممکن است در بسیاری از نقاط گفته شود ولی برای ثبوت این رؤیت حتماً باید حاکم شرع ما یعنی حضرت امام خامنه‌ای، دستور بدهند چرا که تنها منبع رسمی و قابل اعتماد در اعلان روز عید سعید فطر، دفتر مقام معظم رهبری است.

    در اکثر کتب اهل سنت احناف، رؤیت با چشم غیر مسلح را شرط دانسته و بر اختلاف مطالع اعتبار داده‌اند، لذا امروز به جهت آن‌که هرگونه خبر در آن واحد در سرتاسر جهان منتشر می‌شود و اینکه فلان کشور در شرقی‌ترین نقطه جهان، عید ندارد و فلان کشور در غربی‌ترین نقطه عید فطر اعلام کرده و یا روزه گرفته است، این مسأله‌ساز شده و هرساله مباحثی را پیش می‌آورد.

    ما جامعه اهل سنت خراسان شمالی به اطاعت از فرامین صادره از دفتر مقام معظم رهبری که مسئولیت را برعهده گرفته و با ظرافت و دقت تمام و پشتوانه علمی موضوع را رصد و ابلاغ می‌فرمایند، بیش از پیش رهنمودهای رهبری را اجرایی نموده و هر روزی را که امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) عید سعید فطر اعلام نمایند، اقدام به اقامه نماز عید فطر می‌نمائیم.

    دیدن و رؤیت هلال ماه هم در اول ماه رمضان و هم در آخر آن و اعلام عید لازم است و در ثانی این رؤیت و دیدن باید با تأیید حاکم اسلامی انجام پذیرد و حجت همان نظر حاکم اسلامی است، زیرا که امام خامنه‌ای، اولی‌الامر بوده و پیروی از رهنمودهای آن حضرت بر همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی واجب و ضروری است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.