حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
توییت وزیر بهداشت درباره بازگشایی مساجد در شب‌های قدر
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت: 10:48
  • شناسه : 12199
    بازدید 3
    0

    وزیر بهداشت درباره بازگشایی مساجد در شب‌های قدر، اعلام کرد: پس از توصیه مقام معظم رهبری مبنی‌بر یافتن راهی برای بازگشایی مساجد به‌ روی مومنین مشتاق با رعایت دستورالعمل‌های محکم در شب‌های قدر، تشکیل جلسه دادیم و خوشبختانه به راهکار مناسبی رسیدیم. به گزارش ایسنا، دکتر “سعید نمکی” در صفحه توئیترش نوشت: “‏امروز بلافاصله پس […]

    پ
    پ

    وزیر بهداشت درباره بازگشایی مساجد در شب‌های قدر، اعلام کرد: پس از توصیه مقام معظم رهبری مبنی‌بر یافتن راهی برای بازگشایی مساجد به‌ روی مومنین مشتاق با رعایت دستورالعمل‌های محکم در شب‌های قدر، تشکیل جلسه دادیم و خوشبختانه به راهکار مناسبی رسیدیم.

    به گزارش ایسنا، دکتر “سعید نمکی” در صفحه توئیترش نوشت:

    “‏امروز بلافاصله پس از توصیه مقام معظم رهبری مبنی‌بر یافتن راهی برای بازگشایی مساجد به‌روی مومنین مشتاق با رعایت دستورالعمل‌های محکم در شب‌های قدر، تشکیل جلسه دادیم و خوشبختانه به راهکار مناسبی رسیدیم که سریعا اعلام‌ خواهد شد.
    امید است که دعای مومنین کماکان همراهمان باشد.”

    لازم به یادآوری است، در همین ارتباط، حجت‌الله غلامی، سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان، روز یکشنبه،‌ ۲۱ اردیبهشت، به ایسنا گفت: مراسم شب‌های قدر در مکان‌های روبازِ قابل کنترل برگزار می‌شود.

    وی افزود: مکان‌هایی که برای شب‌های قدر مشخص شد، فضاهای روباز قابل کنترل مانند میدان امام علی(ع) و صحن مسجد سید و مسجد جامع است.

    غلامی در خصوص احتمال برپایی مراسم شب‌های قدر در مکان‌های مشخص، اظهار کرد: بحث برگزاری مراسم لیالی قدر در جلسه سی و دوم ستاد استانی به طور مفصل با حضور تمام اعضا مطرح شد که یک سری از مراکز که امکان برگزاری مراسم را دارند و صدا و سیما هم بتواند پوشش زنده دهد در این جلسه مشخص شد. مکان‌هایی که برای شب‌های قدر مشخص شد فضاهای روبازی بود که قابل کنترل باشد، مانند میدان امام علی(ع) که در نزدیکی مسجد سید و مسجد جامع است و هر سال هم مراسم مسجد جامع را در شب‌های قدر داشته‌ایم و در میدان امام علی(ع) می‌توان مراسم این شب‌ها را برگزار کرد.

    وی افزود: صحن مسجد سید نیز یکی دیگر از مکان‌هایی است که دارای فضای بزرگ با ورود و خروج مناسب است. بنابراین مراسم شب‌های قدر قابل برگزاری در صحن مسجد سید است. همچنین ورزشگاه‌های تختی، ۲۲ بهمن و انقلاب از جمله مکان‌هایی هستند که امکان برگزاری مراسم شب‌های قدر در آن‌ها وجود دارد که سرانجام یکی از این ورزشگاه‌ها انتخاب خواهد شد.

    سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان اصفهان، گفت: مکان‌هایی مانند باغ رضوان از این نظر که حجم انبوه جمعیت را در این مکان نداریم مطرح شد. همچنین برگزاری مراسم شب قدر در گلستان شهدا از این جهت که امکان کنترل جمعیت وجود ندارد و خیلی شلوغ خواهد شد مصوب نشد، اما با تمام این تفاسیر مقرر شد برای شهرستان اصفهان و ۲۳ شهرستان دیگر در استان، فرمانداران با هماهنگی امامان جمعه جلسات ستاد را برگزار کنند و در آن جلسه برای برگزاری مراسم شب‌های قدر در چند نقطه پیشنهاد دهند.

    غلامی ادامه داد: بنابراین اگر فرمانداری‌ها با اعضای ستاد کرونا پیشنهادهای خود را در این خصوص ارائه دهند پیشنهادهایشان در جلسه دوشنبه یا سه‌شنبه ستاد مقابله با کرونا و در نهایت پس از بررسی به آنان ابلاغ می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.