حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۲۵ فروردین , ۱۴۰۳ Saturday, 13 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
چه کنیم که فرزندانمان به نماز و روزه رغبت داشته باشند؟
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت: 10:49
  • شناسه : 12014
    بازدید 9
    0

    رئیس مرکز تخصصی نماز قم گفت: والدین باید دغدغه اعمال عبادی فرزندانشان را داشته باشند و آنها را از لحاظ روحی و روانی آماده کنند. حجت‌الاسلام علی اصغر آیتی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: برخی از والدین به جهت دلسوزی برای فرزندانشان مانع روزه گرفتن آنها در ماه مبارک رمضان می‌شوند که این راهکار […]

    پ
    پ

    رئیس مرکز تخصصی نماز قم گفت: والدین باید دغدغه اعمال عبادی فرزندانشان را داشته باشند و آنها را از لحاظ روحی و روانی آماده کنند.

    حجت‌الاسلام علی اصغر آیتی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: برخی از والدین به جهت دلسوزی برای فرزندانشان مانع روزه گرفتن آنها در ماه مبارک رمضان می‌شوند که این راهکار مناسبی نیست، راهکار کلی و مناسب این است که اعمال عبادی فرزندان دغدغه پدر و مادر باشد و فرزندانشان را قبل از رسیدن به سن تکلیف با این فضا آشنا کنند که بعد از رسیدن به سن انجام تکالیف شرعی به یک باره دچار سختی نشوند.

    وی درخصوص تدابیری که والدین باید برای روزه گرفتن فرزندانشان اتخاذ کنند گفت: پدر و مادرها برای اینکه روزه‌داری به فرزندان فشار نیاورد بهتر است خوراکی‌هایی را در وعده‌های سحر و افطار آنها قرار دهند که دارای ارزش غذایی بالا و مقوی هستند و بهتر است که در طول روز استراحت کنند و شب‌ها بیدار باشند تا ضعف ناشی از گرسنگی به آنان فشار وارد نکند.

    آیتی افزود: اگر فرزند توان روزه گرفتن ندارد بنابر فرمایش حضرت امام والدین می‌توانند او را به مسافرت ببرند و باز گردانند تا دلیل شرعی داشته باشد و بستری برای عادت به روزه خواری نشود.

    وی ادامه داد: اینکه فرزندان بلافاصله در سن تکلیف بخواهند به انجام نماز و روزه بپردازند ممکن است باعث اذیت و دوری آنان از این فضا شود، باید دید که آیا پدر و مادر در این خصوص تمهیدات و مقدماتی پیش از رسیدن به سن تکلیف فرزندشان انجام داده‌اند یا خیر!

    آیتی اظهار کرد: والدین بایستی فرزندان خود را از خردسالی با اعمال عبادی آشنا کنند و آنها را در فضایی قرار دهند که حالات عبادی پدر و مادر را ببینند و بیاموزند، همچنین آنان را به مکان‌های مذهبی و مساجد ببرند. این اقدامات به موقع موجب تشویق و علاقه‌مندی فرزندان به انجام تکالیف شرعی می‌شود.

    وی عنوان کرد: والدین اگر در مطرح کردن مسائل شرعی برای فرزندانشان از بعد معرفتی و باب انگیزشی اقدام کنند، موجب می‌شود که فرزندان بعد از رسیدن به سن تکلیف این اعمال را نه از روی عادت و اجبار بلکه با آگاهی، شناخت و علاقه انجام دهند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.