حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
در رمضان سال ۲۰۳۰ مسلمانان ۳۶ روز روزه می‌گیرند
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت: 11:16
  • شناسه : 11898
    بازدید 19
    0

    یکی از اساتید دانشگاه در عربستان سعودی بر اساس پیش‌بینی‌های نجومی اعلام کرد که در سال ۲۰۳۰ میلادی، مسلمانان ۳۶ روز روزه خواهند گرفت. به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه «المرصد»،‌ «عبدالله المسند» استاد اقلیم‌شناسی دانشگاه القصیم عربستان تأکید کرد: در رخدادی که تکرار آن زیاد اتفاق نمی‌افتد، مسلمانان در سال ۲۰۳۰ میلادی ۳۶ […]

    پ
    پ

    یکی از اساتید دانشگاه در عربستان سعودی بر اساس پیش‌بینی‌های نجومی اعلام کرد که در سال ۲۰۳۰ میلادی، مسلمانان ۳۶ روز روزه خواهند گرفت.
    به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه «المرصد»،‌ «عبدالله المسند» استاد اقلیم‌شناسی دانشگاه القصیم عربستان تأکید کرد: در رخدادی که تکرار آن زیاد اتفاق نمی‌افتد، مسلمانان در سال ۲۰۳۰ میلادی ۳۶ روز روزه می‌گیرند.

    المسند در توئیتی نوشت: در سال ۲۰۳۰ میلادی ماه رمضان دوبار فرا می‌رسد؛ اولین بار ماه رمضان سال ۱۴۵۱ هجری قمری است که انتظار می‌رود در پنجم ژانویه ۲۰۳۰ آغاز شود که این ماه رمضان ۳۰ روزه خواهد بود.

    وی افزود: در همان سال، یک ماه رمضان دیگر نیز خواهیم داشت که در ۲۶ دسامبر ۲۰۳۰ آغاز خواهد شد و مسلمانان ۶ روز از ماه رمضان سال ۱۴۵۲ هجری قمری را در سال ۲۰۳۰ میلادی روزه خواهند گرفت و ادامه ماه رمضان ۱۴۵۲ هجری، در سال ۲۰۳۱ میلادی خواهد بود.

    این استاد دانشگاه عربستان در توضیح دلیل این حالت گفت: این به دلیل آن است که سال هجری قمری ۱۱ روز کوتاه تر(کمتر) از سال هجری شمسی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.