حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
گره‌هایی که در ماه ‌رمضان باز می‌شود / ‌هوای هزاران کودک یتیم و فرزندان محسنین را داشته باشیم
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت: 1:26
  • شناسه : 11886
    بازدید 18
    0

    در زندگی ما آدم‌ها زمان‌های زیادی اتفاق می‌افتد که احساس می‌کنیم دیگران به کمک ما و ما به کمک دیگران نیاز داریم؛ یاد گرفته‌ایم که در چنین مواقعی دستگیر باشیم؛ در ماه مبارک رمضان هم حواسمان به ایتام و فرزندان محسنین بیشتر باشد. همدلی و یاری کردن از سنت‌های پسندیده‌ای است که نزد ما ایرانیان […]

    پ
    پ

    در زندگی ما آدم‌ها زمان‌های زیادی اتفاق می‌افتد که احساس می‌کنیم دیگران به کمک ما و ما به کمک دیگران نیاز داریم؛ یاد گرفته‌ایم که در چنین مواقعی دستگیر باشیم؛ در ماه مبارک رمضان هم حواسمان به ایتام و فرزندان محسنین بیشتر باشد.
    همدلی و یاری کردن از سنت‌های پسندیده‌ای است که نزد ما ایرانیان تاریخی دیرینه دارد، ما به پیروی از مولایمان حضرت علی (ع) و ائمه اطهار (ع) که همواره دست نیازمندان را گرفته و یاری‌شان کرده‌اند به کمک و همراهی نیازمندان ادامه داده‌ایم. در هر زمان نحوه و شیوه دستگیری از نیازمندان به شکلی متفاوت انجام می‌شد تا امروزه که نهادهای خدمت رسان و موسسات خیریه و خیران در کنار مردم قرار گرفته‌اند و کمک‌ها شکلی منظم و سازمان دهی شده دارند.

    همه ساله کمک‌های خود را به طرقی مانند حضور در محل‌های تعیین شده به موسسات خیریه و نهادهایی مانند کمیته امداد و بهزیستی تقدیم می‌کردیم، اما امسال و با توجه به شرایط حاکم در جهان و کشور به خاطر بیماری کرونا این کمک‌ها به شیوه‌های غیر حضوری تغییر شکل داده است و مردم می‌توانند کمک‌های خود را راحت و بدون حضور به دست نیازمندان برسانند.

    همه ساله در ماه مبارک رمضان در طرح‌های مختلف کمیته امداد برای کمک به نیازمندان مشارکت می‌کردیم، که امسال نیز این کمک‌ها ادامه دارد. کمک به ایتام و فرزندان محسنین نیز علاوه بر زمان‌های دیگر در ماه مبارک رمضان نیز به صورت جدی‌تر انجام می‌گیرد. شرکت در این طرح نیز به صورت غیر حضوری امکان پذیر است.
    کریم زارع با اشاره به شیوه‌های پیوستن به طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین اظهار داشت: مراجعه به سایت ekram.emdad.ir و یا پیامک عدد یک به شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ راه‌هایی است که در شرایط شیوع ویروس کرونا برای مشارکت در این طرح پیشنهاد می‌شود.

    وی افزود: در طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین حامی می‌تواند فرزند را انتخاب کند و وجوه مد نظر را به صورت مستقیم به حساب آنها واریز کند.
    گره‌هایی که می‌توانیم باز کنیم

    در زندگی ما آدم‌ها زمان‌هایی اتفاق می‌افتد که احساس می‌کنیم می‌توانیم گره از زندگی دیگران باز کنیم شاید زمانی همان آدم‌ها گرهی از زندگی ما باز کنند. چرخ گردون یک روزی دستان ما را هم خواهد گرفت. حتی اگر خداوند سبحان یاری کند و سعادت نصیبمان شود و نیازمند هیچ فردی نشویم انتظار پاداش از خدا داشتن بسیار شیرین‌تر است.

    یکی از بانوانی که در طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین شرکت کرده است، در این زمینه گفت: یاری کردن به دیگران قبل از آنها حال خودمان را خوب می‌کند، سبب می‌شود برکت و سلامتی وارد زندگی‌مان شود، ما با حمایت از کسانی که نیازمند کمک‌های مالی هستند در واقع به خودمان لطف کرده‌ایم.

    وی افزود: از مردم می‌خواهم در این طرح‌ها مشارکت کنند و هر چقدر در توان دارند به این فرزندان اهدا کنند، درست است که بعضی از این کودکان حامی دارند اما کمکی که می‌گیرند شاید آنقدر نباشد که بتوانند مشکلی از مشکلات خود حل کنند بنابراین اگر تعداد بیشتر شود کمک‌ها هم بیشتر می‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.