حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
ورزشکاران قبل از افطار ورزش کنند/ آب در بدن قابل ذخیره نیست
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت: 0:34
  • شناسه : 11877
    بازدید 2
    0

    کارشناس ارشد تربیت بدنی، بهترین ساعت برای ورزش کردن را نزدیک افطار یا بعد از افطار سبک دانست و متذکر شد: سعی کنید در ساعات نزدیک به افطار ورزش انجام دهید تا کمبود آب سریع جبران شود. سهیل حق شناس در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سیستم ایمنی بدن به دو دسته ذاتی و اکتسابی […]

    پ
    پ

    کارشناس ارشد تربیت بدنی، بهترین ساعت برای ورزش کردن را نزدیک افطار یا بعد از افطار سبک دانست و متذکر شد: سعی کنید در ساعات نزدیک به افطار ورزش انجام دهید تا کمبود آب سریع جبران شود.

    سهیل حق شناس در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سیستم ایمنی بدن به دو دسته ذاتی و اکتسابی تقسیم می شود، اظهار کرد: سیستم ایمنی ذاتی ذاتا در بدن ما وجود دارد؛ مانند پوست و مخاط بینی و باعث جلوگیری از ورود میکروب ها و ویروس ها به بدن می شود.

    وی سیستم ایمنی اکتسابی را قابل کسب دانست و افزود: وقتی بیمار می شویم و سیستم ایمنی ذاتی ما نمی تواند بر میکروب ها و ویروس ها غلبه کند، سیستم ایمنی اکتسابی ورود می کند لذا برای اینکه سیستم ایمنی اکتسابی میکروب ها و ویروس ها را بشناسد به دو هفته زمان نیاز دارد، مانند ویروس کرونا که از سه تا ۱۸ روز در افراد مختلف بروز پیدا می کند.

    این کارشناس ارشد تربیت بدنی، با اشاره به راهکارهای تقویت سیستم ایمنی، تصریح کرد: سیستم ایمنی هم باید از ورود میکروب ها و ویروس ها به بدن جلوگیری کند و هم باید در صورت ورود میکروب ها و ویروس ها با آنان مقابله کند لذا از جمله راهکارهای تقویت ایمنی ورزش کردن، تغذیه مناسب و مصرف آنتی اکسیدان ها مانند میوه جات و سبزی جات است.

    این مدرس ورزش، با بیان اینکه تغذیه مناسب به سیستم ایمنی بدن برای مقابله با میکروب ها و ویروس ها کمک می کند، گفت: ایمنی بدن در زمانی که ورزش سنگین و شدید انجام می دهیم اُفت می کند. در واقع ورزش شدید سلول های ایمنی بدن را سرکوب می کند و بدن درگیر ترمیم گلبول های سفید و قرمز و عضلات می شود لذا ورزشکاران تا ۷۲ ساعت بعد از ورزش شدیدا در معرض بیماری قرار می گیرند، زیرا سطح ایمنی بدن آنان پایین می آید.

    تغذیه مناسب و آب کافی مکمل ورزش است

    وی با اشاره به راهکارهای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا، یادآور شد: نیاز یک فرد برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی یک ورزش متعادل است و برای پیدا کردن این تعادل باید سن خودمان را از عدد ۲۲۰ کم و ۷۰ درصد آن را محاسبه کنیم. عدد به دست آمده بیشینه ضربان قلب در زمان ورزش کردن را نشان می دهد.

    حق شناس، بهترین معیار برای ورزش کردن را دامنه ضربان قلب دانست و اضافه کرد: تعداد تبض در شش ثانیه را در عدد ۱۰ ضرب کنید تا دامنه ضربان قلب به دست آید(۱۲۰-۱۱۵ دامنه نرمال است). ورزش کردن براساس دامنه ضربان قلب ایمنی بدن را بالا می برد.

    وی تغذیه مناسب و آب کافی را مکمل ورزش دانست و یادآور شد: تغذیه و ورزش به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. همچنین مصرف آب کافی عامل ایجاد تعادل الکترولیت در بدن است. در صورت کمبود آب، فرد دچار سستی و بی حالی می شود که در درازمدت برای کلیه ها آسیب زاست.

    این کارشناس ارشد تربیت بدنی، با بیان اینکه هر فرد در هفته باید حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش کند، گفت: هدف ما این است که حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته به جز زمان اضطراب و استرس ضربان قلب مان را به دامنه ۱۳۰-۱۲۰ برسانیم. انجام فعالیت های بدنی مانند کشاورزی نیز که ضربان قلب را بالا می برد، بهتر از ورزش نکردن است.

    سوخت و ساز گرمای بدن را افزایش می دهد

    حق شناس، ورزش های هوازی را موجب تقویت قلب و عروق دانست و عنوان کرد: نرم دویدن، پیاده روی سریع، در جا زدن، حرکات کششی، نرمش و وزنه زدن مجموعه ای از حرکات ورزشی روزانه استاندارد در دنیاست که می تواند در ۳۰ دقیقه انجام شود.

    وی با تاکید بر لزوم پیشرفت کمی و کیفی حرکات ورزشی، اظهار کرد: برای اینکه ورزش کردن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شود باید به صورت دوره ای بر شدت حرکات بیافزاییم.

    این مدرس ورزش، با اشاره به شرایط ورزش کردن در ماه مبارک رمضان و روزه داری، خاطرنشان کرد: ورزش کردن برای عده ای غیر قابل ترک است لذا مهمترین نکته در ورزش ماه رمضان آب است، زیرا ۶۰ تا ۷۰ درصد بدن ما را آب تشکیل می دهد و نقش مهمی در دفع گرمای بدن هنگام ورزش کردن دارد.

    حق شناس، با بیان اینکه ورزش کردن موجب سوخت و ساز بدن می شود، تصریح کرد: این سوخت و ساز گرمای بدن را افزایش می شود و نیازمند آب برای جابجایی مواد مغذی و دفع مواد مضر هستیم لذا می توانیم در ماه رمضان ورزش های ملایم انجام دهیم، اما آب در بدن ذخیره نمی شود و نمی توانیم آب را برای انجام ورزش ذخیره کنیم.

    این کارشناس ارشد تربیت بدنی، بهترین ساعت برای ورزش کردن را نزدیک افطار یا بعد از افطار سبک دانست و متذکر شد: بدن به یک اندازه مشخص آب نیاز دارد و اگر آب بیشتر مصرف کنیم، دفع می شود لذا سعی کنید در ساعات نزدیک به افطار ورزش انجام دهید تا کمبود آب سریع جبران شود؛ البته ورزش کردن با معده سنگین نیز توصیه نمی شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.