حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
تغذیه صحیح روزه داران برای پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹
  • ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت: 5:34
  • شناسه : 11704
    بازدید 4
    0

    مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان به ویژه در ایام شیوع کووید ۱، به معنای رعایت دو اصل تنوع و تعادل در برنامه غذایی است. نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و با […]

    پ
    پ

    مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان به ویژه در ایام شیوع کووید ۱، به معنای رعایت دو اصل تنوع و تعادل در برنامه غذایی است.

    نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه و با استفاده از گروه های غذایی و جایگزین های آنها، انرژی، پروتئین و ریزمغذی های مورد نیاز بدن برای به بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن کمک می کند.

    وی ادامه داد: با توجه به همزمان شدن شیوع بیماری کووید۱۹ و ماه مبارک رمضان، رعایت اصول صحیح تغذیه در این ماه مبارک می تواند تاثیر مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ها بخصوص بیماری کرونا داشته باشد.

    علیزاده خاطرنشان کرد: روزه داری می تواند موجب کاهش پاسخ های التهابی و تنظیم سیستم ایمنی بدن شود.

    این مسئول روزه گرفتن را عامل فعالیت سلول های دفاعی بدن و ترشح ایمونوگلوبولین های مخاطی که از عوامل ایمنی بدن است دانست که در طی روزه داری بیشتر می شود.

    وی با بیان اینکه روزه داری صحیح و رعایت رژیم غذایی مناسب در وعده های سحر و افطار در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است، اضافه کرد: ماه مبارک رمضان علاوه بر آن که موقعیت مناسبی برای تزکیه روح و نزدیکی به خداوند است فرصت خوبی برای ایجاد عادات صحیح و ترک بسیاری از عادات غلط است و می تواند شروع مناسبی برای روش های صحیح تغذیه ای باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.