حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
“ترک گناه” برترین عمل در ماه رمضان است/ “تقوا” ثمره کلاس روزه‌داری است
  • ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت: 10:43
  • شناسه : 11673
    بازدید 6
    0

    کارشناس مسائل دینی گفت: فلسفه روزه‌درای، تقویت اراده، صبر و جهاد با نفس است تا وارد کلاس تقوا شویم. حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد کارشناس مسائل دینی شب گذشته در ویژه‌برنامه‌ای در حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها طی سخنانی گفت: بعد از اینکه پیامبر اکرم(ص) خطبه ماه رمضان را قرائت فرمود، امام علی علیه‌السلام به ایشان عرض کرد: […]

    پ
    پ

    کارشناس مسائل دینی گفت: فلسفه روزه‌درای، تقویت اراده، صبر و جهاد با نفس است تا وارد کلاس تقوا شویم.
    حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد کارشناس مسائل دینی شب گذشته در ویژه‌برنامه‌ای در حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها طی سخنانی گفت: بعد از اینکه پیامبر اکرم(ص) خطبه ماه رمضان را قرائت فرمود، امام علی علیه‌السلام به ایشان عرض کرد: برترین اعمال در ماه رمضان چیست؟ حضرت فرمود: برترین اعمال در ماه مبارک رمضان ترک گناه است. در حالی که در این ماه ثواب بسیاری برای کارهای دیگر از جمله اقامۀ نماز واجب، مستحبی، یتیم‌نوازی و … ذکر شده است.

    وی افزود: اولین قدم این است که اعضا و جوارحمان را کنترل کنیم، در روایت هست که روزه فقط ترک خوردن و آشامیدن نیست، بلکه اساسِ آن این است که خدا روزه را سپر و حائل میان ما و آتش جهنم قرار داده است. روزه در فکر و نیت و روح و جان آدمی بسیار ارزشمندتر از این است که برای ساعاتی از خوردن و آشامیدن پرهیز کنیم. مقصد روزه تقواست.

    این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: آیا تاکنون در کلاس روزه‌داری نمره خوبی گرفته‌ایم؟ خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ‌»، فلسفه روزه گرفتن، تقویت اراده، صبر و جهاد با نفس است تا وارد کلاس تقوا شویم.

    «خیلی‌ها می‌گویند اگر روزه نبودیم چنین و چنان می‌کردم و …، پس روزه دارد ما را از خیلی کارها باز می‌دارد. اگر کسی این‌طور بود، طبق فرمایش اهل بیت، خوابش عبادت و نفسش تسبیح است.»

    وی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: پیغمبر اکرم(ص) فرمود: اگر کسی یک لقمه حرام بخورد، با علم به حرام بودن آن، تمام ملائک آسمان و زمین او را لعنت می‌کنند. امام صادق علیه‌السلام نیز فرمود: ترک لقمه حرام نزد من برتر از ۲ هزار رکعت نماز مستحبی است. اهل تقوا در آرامش‌اند، اگر به دنبال سعادت در دنیا و آخرت و آرامش در هر دو سراییم، باید اهل تقوا باشیم؛ چراکه گرامی‌ترین بندگان نزد خدای متعال در قرآن متقّین معرفی شده‌اند: «إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ».

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.