حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
تاکید علمای مالزی بر استفاده از طرح «درخانه بمانید» برای روزه داری بهتر در ماه رمضان
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت: 5:37
  • شناسه : 11252
    بازدید 7
    0

    علمای اسلامی مالزی تاکید کردند که روزه داران در شرایط قرنطینه در ماه مبارک رمضان امسال می توانند بیشتر در مورد خود تفکر کنند و بهتر روزه داری کنند. به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « malaymail»،کمتر از دو هفته دیگر ماه رمضان در بسیاری از کشورهای جهان از جمله مالزی آغاز می شود […]

    پ
    پ

    علمای اسلامی مالزی تاکید کردند که روزه داران در شرایط قرنطینه در ماه مبارک رمضان امسال می توانند بیشتر در مورد خود تفکر کنند و بهتر روزه داری کنند.
    به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « malaymail»،کمتر از دو هفته دیگر ماه رمضان در بسیاری از کشورهای جهان از جمله مالزی آغاز می شود و این در حالی است ک شیوع ویروس کرونا رمضان متفاوتی را در سال جاری رقم می زند.

    نخست وزیر مالزی دو روز پیش اعلام کرد که طرح کنترل تردد در این کشور برای دو هفته دیگر یعنی تا روز ۲۸ آوریل ادامه پیدا خواهد کرد.

    تمدید طرح محدودیت تردد واکنش های متفاوتی را از سوی گروه های مختلف در جامعه مالزی به همراه داشته است.

    «ازهر ادریس» از علمای اسلامی مالزی در این باره گفت: با طرح «در خانه بمانید» مسلمانان می توانند وظیفه مذهبی روزه داری خود در ماه مبارک رمضان را با تقوی و خلوص بیشری به جای بیاورند.

    وی افزود:شرکت در مراسم مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان سنت بسیار خوبی است اما ماندن در خانه در این شرایط می تواند حتی شرایط بهتری را برای روزه داران فراهم کند.

    ادریس همچنین گفت:در شرایط قرنطینه روزه داران می توانند همراه بیشتر به تفکر درباره خود و همچنین خودسازی بپردازند.

    وی تاکید کرد: وقتی تنها هستیم تأمل درباره خودمان مؤثرتر می شود و شرایط کنونی می تواند زمان بهتری برای تمرین این شیوه از زندگی باشد.

    این عالم اسلامی مالزی افزود:در حقیقت «کوید-۱۹» می تواند مانند دکمه «تنظیم دوباره» (دکمه ریست) برای یادآوری کردن انسانیت به افراد عمل کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.