حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
وقتی اینستاگرام به ماه رمضان حمله کرد/ #روزه‌داری فیلتر شد!
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت: 12:50
  • شناسه : 10979
    بازدید 4
    0

    شبکه اجتماعی اینستاگرام در ادامه رفتارهای ضداسلامی خود، با فیلتر کردن هشتگ‌های مرتبط با رمضان و روزه‌داری، تعریف جدیدی از آزادی بیان به سبک غربی ارائه کرد! در ایام ماه مبارک رمضان، شبکه اجتماعی اینستاگرام، هنگام جستجوی هشتگ fasting# (روزه‌داری)، پیامی عجیب به کاربران داد که مضمون آن این گونه بود: «جستجوی شما مشوق رفتاری […]

    پ
    پ

    شبکه اجتماعی اینستاگرام در ادامه رفتارهای ضداسلامی خود، با فیلتر کردن هشتگ‌های مرتبط با رمضان و روزه‌داری، تعریف جدیدی از آزادی بیان به سبک غربی ارائه کرد!

    در ایام ماه مبارک رمضان، شبکه اجتماعی اینستاگرام، هنگام جستجوی هشتگ fasting# (روزه‌داری)، پیامی عجیب به کاربران داد که مضمون آن این گونه بود: «جستجوی شما مشوق رفتاری است که می‌تواند مضر باشد و حتی به مرگ منجر شود!»

    سایت خبری جهان در مطلبی به قلم رضا صفری با اشاره به این موضوع نوشته است: «این اقدام در حالی رخ داده که هشتگ‌هایی مثل (Suicide#) خودکشی، (Murder#) قتل، (gun#) اسلحه و… که مشوق رفتارهای مضر هستند و می‌توانند منجر به مرگ شوند به راحتی در دسترس مردم قراردارند!

    احتمالاً بعد از آنکه اینستاگرام مشاهده کرده که دستش در حال رو شدن است و این اقدام برایش هزینه دارد، اخطار را حذف کرد. اما جالب است هم اکنون نیز اگر هشتگ fasting# را در اینستاگرام جستجو کنیم، بسیاری از تصاویر و فیلم ها برای کاربر نشان داده می شود که اصلاً ربطی به روزه داری ندارند. یعنی تا می تواند سعی در این دارد که ذهن کاربر معطوف به مسائل دیگر و حاشیه ای شود و کمتر به جستجوی اولیه خود برگردد. و این همان مدیریت افکار نام دارد.

    نباید نقش مالکان رسانه‌ها و ایدئولوژی حاکم بر آنها را، در اینکه مخاطب اجازه دسترسی به چه نوع اطلاعاتی را داشته باشد، نادیده گرفت.ما چیزی را از طریق رسانه‌ها می‌بینیم و اجازه دسترسی به آن بخش از اطلاعات را داریم که قبلاً گزینش شده است، اما تصور می‌کنیم در دسترسی به اطلاعات، آزادی داریم. ما تا جایی آزاد هستیم که به ما اجازه داده شود. بنابراین اصل پالایش فضای مجازی (filtering)، اصلی است که در همه جای دنیا کم و بیش وجود دارد.تعجبی ندارد که در شبکه اجتماعی اینستاگرام، حتی در نشر عکس و سخنان سید حسن نصرالله هم مدیریت وجود داشته باشد و یا پست حمایت از او حذف شود! کارهایی که شاید هیچ گاه در مورد ترامپ و نتانیاهو، با همه خباثت هایی که علیه مردم دنیا دارند، در شبکه های اجتماعی ایرانی صورت نمی گیرد.

    آزادی بیان یا خفقان شدید؟!

    دردآور است که ادعای آزادی بیان و عقیده غربی ها گوش فلک را کر کرده و عده زیادی را هم فریب داده اند، اما در عمل به گونه ای دیگر رفتار می کنند. هر چند که در موارد متعددی از جمله قضیه حمایت از فلسطین و خفقان شدید اظهار نظر در مورد اسرائیل و هولوکاست، این ادعا بارها زیر سؤال رفته است.

    بر اساس برخی پژوهش های صورت گرفته، در دهه های آینده، اسلام بزرگترین دین اروپا خواهد شد و به دلایل مختلف، هم اکنون سریعترین رشد در میان ادیان سراسر دنیا مربوط به اسلام است. از طرفی همواره عده زیادی در دنیا در حال تحقیق در مورد دین مبین اسلام هستند. با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و مشاهده پایبندی مسلمانان به روزه داری، عده ای علاقه مند می شوند که در مورد روزه، تحقیق بیشتری داشته باشند. از طرفی براساس مستندات، اینستاگرام و شرکت مادر آن یعنی فیسبوک، که مارک زاکربرگ مؤسس آن است، همواره وفاداری خود را به آمریکایی ها و صهیونیست ها نشان داده است.

    همچنین باید توجه داشته باشیم که امکانات عظیم سخت افزاری و نرم افزاری فیسبوک و شرکت های زیر مجموعه آن به گونه ای نیست که مثلاً یک دانشجو مانند زاکربرگ چند سال پیش به تنهایی و بدون پشتوانه مالی عظیمو حمایت نهاد های حکومتی از عهده آن برآید. علاوه بر آنکه عقاید شخصی مؤسس فیسبوک و انتساب او به یهودیان نیز محل تأمل است.

    وقتی اینستاگرام به اسلام حمله کرد!

    بنابراین انتظاری جز این هم نباید داشته باشیم که اینستاگرام در خط حمله به اسلام باشد. همانگونه که قبلاً نیز با مسدودکردن صفحات منتسب به مقامات بلند پایه کشور و حذف post های با مضمون سپاه، نشان داده بود که فراتر از یک ابزار ارتباطی صرف است.»

    نویسنده در بخش دیگری از این گزارش با برشمردن برخی از آیات و روایت درباره تلاش کفار برای تاثیرگزاری بر جامعه مسملمان نوشته است: «اگر گمان کنیم که آنها ابزاری در اختیار ما قرار داده اند که تبلیغ اسلام کنیم، سخت در اشتباهیم، زیرا اولاً، مدیریت و هدایت پیام ها کاملاً به دست آنهاست و اصلاً می توانند پیام ها را حذف کنند و یا به دست گیرنده نرسانند.»

    در جمع‌بندی این گزارش نیز با اشاره به کم کاری مسئولان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در ساخت بسترهای بومی آمده است: «ظاهراً از نظر عده ای روشنفکرنما، اگر سایه دست جمهوری اسلامی بر روی دکمه فیلترینگ بیفتد باید ناله سرداد، اما اگر غربی ها با جفت پای خود روی همان دکمه فیلترینگ بپرند و یا اگر به مقدسات ما توهین کنند، عین آزادی است!»

    منبع:مهر

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.