حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
آیت‌الله سبحانی: گناهان باعث قطع شدن فیض الهی می‌شود
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت: 18:24
  • شناسه : 10935
    بازدید 10
    0

    مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: عمل انسان باعث می‌شود فیض الهی قطع شود؛ کسانی که راه هدایت بروند، از سوی خدا بر هدایت آن‌ها افزوده می‌شود و کسانی که راه کفر را رفتند قطعا راه هدایت آن‌ها مسدود می‎شود. آیت‌الله‌العظمی سبحانی امروز ۱۲خردادماه در درس تفسیر ماه رمضان خود که در مدرسه حجتیه برگزار شد، […]

    پ
    پ

    مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: عمل انسان باعث می‌شود فیض الهی قطع شود؛ کسانی که راه هدایت بروند، از سوی خدا بر هدایت آن‌ها افزوده می‌شود و کسانی که راه کفر را رفتند قطعا راه هدایت آن‌ها مسدود می‎شود.
    آیت‌الله‌العظمی سبحانی امروز ۱۲خردادماه در درس تفسیر ماه رمضان خود که در مدرسه حجتیه برگزار شد، با اشاره به آیه «وَلَا تُعْجِبْکَ أَمْوَالُهُمْ وَأَوْلَادُهُمْ إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ أَنْ یُعَذِّبَهُمْ بِهَا فِی الدُّنْیَا وَتَزْهَقَ أَنْفُسُهُمْ وَهُمْ کَافِرُونَ؛ سوره توبه/۵۵» گفت: خداوند می‌فرماید:« مشرکان و منافقان ثروتمند در زمان مرگ عذاب می‌کشند.

    وی افزود: اندیشه این‌که اولادی که تربیت کرده‌اند پس از مرگ آن‌ها، به جمعیت مسلمانان می‌گروند برای آن‌ها عذاب‌آور و دردناک است؛ در زمینه ثروت نیز باید گفت که همین که ثروتمندان از ثروت خود نتیجه نمی‌گیرند موجب آزار مشرکان و منافقان بود.

    وی با اشاره به «وَإِذَا أُنْزِلَتْ سُورَهٌ أَنْ آمِنُوا بِاللَّهِ وَجَاهِدُوا مَعَ رَسُولِهِ اسْتَأْذَنَکَ أُولُو الطَّوْلِ مِنْهُمْ وَقَالُوا ذَرْنَا نَکُنْ مَعَ الْقَاعِدِینَ؛سوره توبه/۸۶» اظهارکرد: خداوند در این آیه به این مساله اشاره می‌کند که پس از اعلام جهاد عده‌ای از پیامبر اجازه می‌خواهند که به جنگ نروند؛ کسانی که دارای امکانات بودند به پیامبر می‌گفتند که اجازه بدهید که ما نیز با دیگران در مدینه باشیم.

    این مفسر قران بیان کرد: قرآن کریم به سختی این گروه را نکوهش می‌کنند که می‌خواهند مثل مجانین و زنانی که کاری از آن‌ها ساخته نیست در خانه بنشینند و در جهاد شرکت نکنند؛«رَضُوا بِأَنْ یَکُونُوا مَعَ الْخَوَالِفِ وَطُبِعَ عَلَى قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لَا یَفْقَهُونَ؛سوره توبه/۸۷»، خداوند در این آیه می‌فرماید:«قلب این افراد مهر خورده‌است و به همین دلیل توان درک و شناخت ندارند.»

    وی گفت: گناه انسان باعث می‌شود فیض الهی قطع شود؛ کسانی که راه هدایت بروند، از سوی خدا بر هدایت آن‌ها افزوده می‌شود و کسانی که راه کفر را رفتند قطعا راه هدایت آن‌ها مسدود می‌شود.

    آیت‌الله سبحانی در تفسیر آیه «لَکِنِ الرَّسُولُ وَالَّذِینَ آمَنُوا مَعَهُ جَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ وَأُولَئِکَ لَهُمُ الْخَیْرَاتُ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ؛ سوره توبه/۸۸» بیان کرد: آیه پیشین در آیه ۴۴ این سوره بیان شده بود ولی تکرار از حسب بیان برخی از مطالب از جانب دیگر است؛ در این آیه خداوند به جای مشرکان و منافقان به بیان صفات مومنان می‌پردازد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.