حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
جزئیات ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر در بارگاه منور امام رضا(ع)
  • ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت: 3:52
  • شناسه : 10655
    بازدید 4
    0

    سرپرست معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی به تشریح ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر پرداخت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی(آستان نیوز)، ﺣﺠﺖ‌اﻻﺳﻼم والمسلمین رضاعلی عزیزی، سرپرست معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی، در این خصوص اظهار کرد: آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی ﺑﻪ دلیل ﺣﻀﻮر ﭼﺸﻢﮔﯿﺮ زاﺋﺮان در این ایام ویژه برنامه‌های متعددی را تدارک […]

    پ
    پ

    سرپرست معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی به تشریح ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر پرداخت.
    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی(آستان نیوز)، ﺣﺠﺖ‌اﻻﺳﻼم والمسلمین رضاعلی عزیزی، سرپرست معاونت تبلیغات آستان قدس رضوی، در این خصوص اظهار کرد: آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی ﺑﻪ دلیل ﺣﻀﻮر ﭼﺸﻢﮔﯿﺮ زاﺋﺮان در این ایام ویژه برنامه‌های متعددی را تدارک دیده که به صورت شبانه‌روزی و در قالب‌های مختلف در حرم رضوی برگزار می‌شود.
    وی با اشاره به اینکه باشکوه‌ترین محافل لیالی قدر در جوار بارگاه حضرت امام رضا(ع) برگزار می‌شود، افزود: ﻃﺒﻖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰی اﻧﺠﺎم ﺷﺪه، ﻣﺮاﺳﻢ ﻟﯿﺎﻟﯽ ﻗﺪر از ﺳﺎﻋﺖ ۲۱ ﺑﺎ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ ﺗﻮﺳﻂ ذاﮐﺮان و مداحان اهل بیت(ع) آﻏﺎز ﻣﯽﺷﻮد و سعی خواهیم کرد ﻣﺮاﺳﻢ را ﺗﺎ ﺳﺎﻋﺖ ﯾﮏ ﺑﺎﻣﺪاد ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎن ﺑﺮﺳﺎﻧﯿﻢ ﺗﺎ زاﺋﺮان ﺑﺎرﮔﺎه ﻣﻨﻮر رﺿﻮی ﺑﻪ ﺳﻔﺮه‌های ﺳﺤﺮی ﺧﻮد ﺑﺮﺳﻨﺪ.
    سرپرست معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ﻋﻨﻮان ﮐﺮد: ﻣﺮاﺳﻢ وﻳﮋه ﺷﺐ ۱۹ ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن شامگاه جمعه سوم خردادماه از ﺳﺎﻋﺖ ۲۱ ﺑﺎ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ و مراسم مداحی ﺗﻮﺳﻂ ذاکران اهل ﺑﯿﺖ(ع) حجت‌الاسلام شجاع و مهدی سروری آﻏﺎز می‌شود و در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ﺑﻪ ﺳﺨﻨﺮاﻧﯽ می‌پردازد.
    وی ﺑﺎ بیان اﻳﻨﻜﻪ در وﻳﮋه ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺐ ۲۱ ماه رمضان آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه به سخنرانی می‌پردازد، افزود: ﻣﺪاح اهل بیت(ع) امیر عارف در اﻳﻦ ﻣﺮاﺳﻢ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﻛﺒﯿﺮ را ﻗﺮاﺋﺖ می‌کند و جعفر ملائکه نیز در این مراسم به قرائت زیارت امام حسین(ع) در شب قدر و مرثیه سرایی و سوگواری می‌پردازد.
    عزیزی اﻓﺰود: در ﺷﺐ ۲۳ ماه رمضان سیدمهدی میرداماد و علی ملائکه از ﻣﺪاحان اهلﺑﯿﺖ(ع) ﺿﻤﻦ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﻛﺒﯿﺮ ﺑﻪ ﻣﺮﺛﯿﻪﺳﺮاﻳﻲ ﻣﻲﭘﺮدازند و ﭘﺲ از اﻳﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران ﻣﺮاﺳﻢ اﺣﯿﺎ را ﺑﺮﮔﺰار میﻛﻨﺪ.

    ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ ﻣﺤﻔﻞ ﻗﺮآﻧﯽ جهان اﺳﻼم در حرم رضوی
    سرپرست ﻣﻌﺎونت ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﻲ آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻨﮑﻪ ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ ﻣﺤﻔﻞ ﻗﺮآﻧﯽ جهان اﺳﻼم در ﺷﺐ ۲۳ ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن در ﺣﺮم اﻣﺎم رﺿﺎ(ع) ﺑﺮﭘﺎ ﺧواهد شد، ﺗﺼﺮﻳﺢ ﻛﺮد: ﺗﻼوت ﺳﻮره‌های دﺧﺎن، روم، ﻋﻨﮑﺒﻮت و ﻗﺪر در ﺷب‌های مبارک ﻗﺪر و به وﯾﮋه در ﺷﺐ ۲۳ ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن مستحب است و قرائت این سوره‌ها یکی از برنامه‌هایی است که در این شب اجرا می‌شود.
    وی افزود: محمدمهدی رجبی، محمدرضا شفیعی مؤمن و ابوالفضل چمنی از قاریان حرم مطهر رضوی در این مراسم دعوت شده ﺗﺎ در ﺟﻤﻊ ﻣﯿﻠﯿﻮنی زاﺋﺮان ﮐﻪ در اﻣﺎﮐﻦ ﻣﺘﺒﺮﮐﻪ رﺿﻮی و ﺧﯿﺎﺑﺎن‌های اﻃﺮاف ﮔﺮد ﺧﻮاهند آﻣﺪ، ﺑﻪ ﺗﻼوت این سوره‌ها ﺑﭙﺮدازﻧﺪ.
    عزیزی عنوان کرد: مراسم لیالی قدر ویژه زائران عرب، اردو و آذری زبان نیز در رواق‌های مبارکه دارالمرحمه، دارالرحمه و غدیر برگزار خواهد شد.

    ﭘﺨﺶ زﻧﺪه ﻣﺮاﺳﻢ ﺷب‌های ﻗﺪر
    سرپرست ﻣﻌﺎونت ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﻲ آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی از ﭘﺨﺶ زﻧﺪه ﻣﺮاﺳﻢ ﺷب‌های ﻗﺪر از شبکه‌های ﺳﯿﻤﺎی ﺟمهوری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان ﺧﺒﺮ داد و اﻓﺰود: ﻋﻼوه ﺑﺮ ﭘﺨﺶ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻣﺮاﺳﻢ شب‌های ﻗﺪر از سیمای ملی، ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮن اینترنتی رﺿﻮی در شبکه رضوی‌ تی وی نیز به طﻮر زﻧﺪه این مراسم را ﭘﺨﺶ ﺧواهند کرد.
    وی اﻓﺰود: از آﻧﺠﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺧﯿﻞ ﻋﻈﯿﻤﯽ از هموطنان اﻣﮑﺎن ﺣﻀﻮر در ﺑﺎرﮔﺎه ﻣﻨﻮر رﺿﻮی را در اﯾﻦ ﺷب‌ها ﻧﺪارﻧﺪ، معاونت ارتباطات و رسانه آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی در راﺳﺘﺎی وﻇﯿﻔﻪ اﻃﻼع‌رﺳﺎﻧﯽ ﺧﻮد، ﺑا هماهنگی رﺳﺎﻧﻪ ﻣﻠﯽ ﺣﺎل و هوای اﯾﻦ ﺷب‌های ﻋﺰﯾﺰ را ﺑﺮای ﻣﺨﺎﻃﺒﺎن ﻣﻨﻌﮑﺲ ﻣﯽﮐﻨﺪ.
    عزیزی ﮔﻔﺖ: کتاب منتخب ادعیه و اعمال شب‌های قدر به تعداد لازم تهیه شده است که در این شب‌های عزیز در دسترس زائران و مجاوران قرار می‌گیرد.
    وی بیان کرد: این کتاب مشتمل بر یک مقدمه و دو فصل است که ضمن بیان فضیلت شب‌های قدر و سوره‌های رم، عنکبوت و دخان، اعمال این ۳ شب نیز در آن بیان شده است.
    سرپرست ﻣﻌﺎونت ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﻲ آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی اظهار کرد: پوشش صوتی یکپارچه در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی در این شب‌ها مستقر می‌شود و مجهزترین سیستم صوتی که در صحن جامع رضوی نصب شده است، در این شب‌ها مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
    وی از پخش تصاویر برنامه شب قدر با نمایشگرهای پهن‌پیکر در صحن‌های حرم مطهر رضوی خبر داد و عنوان کرد: ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر بهره‌مندی هرﭼﻪ ﺑﯿﺶﺗﺮ زائران از ﻓﯿﻮﺿﺎت ﻣﻌﻨﻮی ﻟﯿﺎﻟﯽ ﻗﺪر، وﯾﮋه ﺑﺮﻧﺎه‌های شب‌های ﻗﺪر ﺣﺮم مطهر رﺿﻮی در بیشتر ﺻﺤن‌ها ﺑﺎ ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮن‌های پهن ﭘﯿﻜﺮ جدید ﺗﺤﺖ ﭘﻮﺷﺶ ﻛﺎﻣﻞ ﺻﻮﺗﻲ و ﺗﺼﻮﻳﺮی ﻗﺮار ﻣﻲﮔﯿﺮد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.