حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
ویژه برنامه‌های شبکه یک در ماه مبارک رمضان
  • ۸ تیر ۱۳۹۳ ساعت: 23:34
  • شناسه : 1008
    بازدید 14
    0

    شبکه یک سیما برای ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های متعددی را در نظر گرفته است. شبکه یک با آغاز ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های متعدد ترکیبی، نمایشی، تولیدی و …را پخش می‌کند که جزئیات آن به شرح زیر است: **امروز هنوز تموم نشده برنامه زنده و ترکیبی امروز هنوز تموم نشده با تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی […]

    پ
    پ

    شبکه یک سیما برای ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های متعددی را در نظر گرفته است. شبکه یک با آغاز ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌های متعدد ترکیبی، نمایشی، تولیدی و …را پخش می‌کند که جزئیات آن به شرح زیر است:

    **امروز هنوز تموم نشده

    برنامه زنده و ترکیبی امروز هنوز تموم نشده با تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی و  اجرای پدرام کریمی هر روز حدود ساعت ۱۶:۳۰ پخش می‌شود و در ماه مبارک رمضان نیز با موضوعی مرتبط با این ماه پخش خواهد شد، رزق و روزی حلال و برکت در سفره مردم از محورهای این برنامه است که با حضور مهمان‌هایی از اقشار مختلف مردم تهیه و پخش می‌شود.

    **شب‌های شیدایی

    برنامه شب‌های شیدایی به تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا در دو بخش زنده و تولیدی تهیه شده است. بخش زنده این برنامه در استودیو شبکه یک و بخش تولیدی آن در موزه دفاع مقدس ضبط می‌شود. این برنامه هر شب با موضوعات دفاع مقدس و شبهای ماه مبارک رمضان حدود ساعت ۲۴ از شبکه یک پخش می‌شود. در این برنامه مهمان‌هایی نظیر اسدا… محمدی جانباز شیمیایی، امیر فضل ا.. جاوید نیا خلبان اف ۱۴ و جمعی از بازیگران سینما و تلویزیون حضور خواهند داشت.

    **آن روزها

    ویژه برنامه «آن روزها» به تهیه‌کنندگی علیرضا بختیان با موضوع پخش سریال‌ها و جنگ‌های پخش شده در ماه رمضان‌های دهه ۷۰ و ۶۰ هر روز ساعت ۱۶:۱۰ روی آنتن می‌رود. اجرای این برنامه را پژمان کریمی برعهده دارد و در هر برنامه یکی از بازیگران سینما و تلویزیون پخش می‌شود. مجموعه سربداران و مردان آنجلس از جمله سریال‌هایی هستند که بخش‌هایی از آن در برنامه آن روزها پخش خواهد شد.

    **این شبها

    برنامه زنده و کارشناسی این شبها با اجرای علی درستکار و کارشناسی حجت الاسلام فاطمی نیا و حجت الاسلام طباطبایی نیز از سه شنبه شب ۳ ماه رمضان آغاز می‌شود و هر شب حدود ساعت ۲۳:۱۰ با موضوع انسان شناسی روی آنتن می‌رود.

    **درس‌هایی از قرآن

    برنامه درس‌هایی از قرآن که پیش از این با کارشناسی حجت الاسلام محسن قرائتی پنجشنبه شب‌ها از شبکه یک پخش می‌شد، در ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۸:۳۰ با موضوع رحمت، برکت و مغفرت و آیات قرآنی مرتبط با این موضوع میزبان بینندگان شبکه یک خواهد بود.

    **سخنرانی ویژه

    برنامه سخنرانی ویژه نیز در ماه مبارک رمضان هر روز حدود ساعت ۹:۳۰  با پخش سخنرانی‌های آیت ا… مجتبی تهرانی پخش خواهد شد. این سخنرانی‌ها سلسله سخنرانی آن مرحوم درباره اخلاق حسنه است که در مسجد ایراد شده است.

    **تدبری در قرآن

    برنامه تدبری در قرآن از دیگر برنامه‌های معارفی شبکه یک در ماه رمضان است که هر روز قبل از پخش جزء خوانی به مدت ۱۵ دقیقه از زبان یکی از حج اسلام تفسیر آیاتی از قرآن را بیان می‌کند. این برنامه هر روز بعد از اذان صبح ساعت ۴:۲۰ از شبکه یک پخش می‌شود.

    **ثقلین

    جزء خوانی قرآن مجید در ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های شبکه یک است که هر روز با عنوان ثقلین و ارتباط مستقیم با مشهد مقدس  از صحن امام رضا علیه السلام ساعت ۴:۱۵ صبح پخش می‌شود.

    **ماه خدا

    برنامه زنده ماه خدا نیز که سحرهای ماه مبارک رمضان از ساعت ۲ بامداد تا  لحظاتی بعد از اذان صبح (ساعت ۴:۱۰) ادامه خواهد داشت با اجرای حسن سلطانی پخش می‌شود. این برنامه امسال مناجات و ارتباط با خدا را در دستور کار قرار داده است و در هر برنامه از یکی از خوانندگان مذهبی از جمله سادات اخوی، شربیانی، حسن زاده، میرداماد دعوت می‌کند تا بخش‌هایی از مناجات مربوط به ماه رمضان را قرائت کنند. گفت‌وگو با ائمه جمعه شهرهای مختلف کشور بصورت تلفنی از دیگر بخش‌های این برنامه معارفی است.

    **آفتاب شرقی

    برنامه آفتاب شرقی در ماه رمضان با موضوعات جدید و مهمان‌های ویژه هر روز ساعت ۱۲:۲۵ بصورت زنده از شبکه یک پخش خواهد شد. موضوعاتی چون پاسخ به سئوالات شرعی، آثار مناجات، آداب توبه و همچنین روش‌های رفتار با همسر از جمله موضوعاتی است که کارشناسانی چون حجت الاسلام علیرضا کریمی، استاد محمد شجاعی، استاد محمد سلیمی ،آیت ا… حائری شیرازی و خانم دکتر حاج عبدالباقی درباره آنها صحبت می کنند.

    **سیمای خانواده

    سیمای خانواده نیز در ماه رمضان هر روز ساعت ۱۱با حال و هوایی رمضانی طبق معمول بصورت زنده پخش خواهد شد .این برنامه هر روز  با مناجاتی خاص آغاز خواهد شد و در هر برنامه به مدت ۵ دقیقه مباحث اخلاقی خانواده از زبان دکتر علیرضا نبی بیان خواهد شد. رضاطاهری آشپز برنامه نیز هر روز  یکی از غذاهای مناسب  با افطار و سحر و  نوشیدنی های مناسب برای افطار روزه داران را آموزش می‌دهد.

    **طرح قرآنی ۱۴۴۸

    برنامه تولیدی طرح قرآنی ۱۴۴۸ نیز هر روز ساعت ۱۳:۲۵ با محوریت حفظ و پخش آیات قرانی سبک زندگی، الگوهای قرانی برای بینندگان معرفی می‌شوند. حجت الاسلام قرائتی و معتز آقایی از جمله کارشناسانی هستند که در این برنامه حضور دارند و درباره آیات قرآنی پخش شده در برنامه توضیحاتی ارایه می‌کنند.

    **شهر باران

    برنامه زنده شهر باران ویژه برنامه افطار شبکه یک است که به مدت ۷۰ دقیقه و به تهیه‌کنندگی حامد عقیلی و اجرای داریوش کاردان هر روز حدود ساعت  ۱۹:۴۵  پخش می شود این برنامه که بررسی ویژگی های اخلاق اسلامی را بررسی می کند هر بار میزبان یکی از افراد سرشناس جامعه است و با آنها درباره خانواده و اخلاق صحبت می کند. داریوش ارجمند، علی اکبر ولایتی، هادی ساعی،حسین رضا زاده، وحید شمسایی از جمله این مهمان ها هستند.

    **به رنگ آفتاب

    برنامه تولیدی به رنگ آفتاب که هر روز ساعت ۱۷:۵۰ در ۴ بخش های متنوع و جذاب به تفسیر متفاوت از قصه های قرآنی و فیلم و سریال های دینی که تا به امروز ساخته شده است می پردازد مهمترین کارشناسانی که در این برنامه حضور خواهند داشت عبارتند از آیت ا… حائری شیرازی، علامه دکتر سید محمد تیجانی، حجت الاسلام ناصر رفیعی و حجت الاسلام محمد غروی

    از هنرمندان نیز جمال شورجه  فرج ا.. سلحشور، رضا ایرانمنش، مصطفی زمانی، لیلا بلوکات، پروانه معصومی، که از نگاه هنرمندانه چگونگی ساخت سریال‌های دینی را شرح می‌دهند.

    همچنین برخی از مسئولین از جمله وزرای ارشاد قبل و فعلی و وزیر ورزش و سردار رادن نیز با حضور در برنامه درباره ضرورت و بازتاب ساخت فیلم‌های دینی در جامعه صحبت می‌کنند.

    **مدینه

    سریال  مدینه به کارگردانی سیروس مقدم سریالی است که شبهای ماه مبارک رمضان ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه یک پخش می شود قهرمان اصلی این سریال که در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای ساخته شده یک زن به نام مدینه است که پریوش نظریه نقش آن را بازی می کند.

    مدینه داستان زنی را روایت می کند که بعد از مرگ شوهرش کارخانه ای را به ارث برده اما شرکای شوهر مانع دستیابی این زن که مدینه نام دارد به حقش می شوند و…

    پریوش نظریه، شبنم مقدمی، مهرداد صدیقیان، آناهیتا افشار، مجید صالحی، بهزاد فراهانی، آتیلا پسیانی، مهدی سلطانی، رضا رویگری، مریم بوبانی، لیندا کیانی، مهرداد ضیایی، مریم کاویانی، اسماعیل سلطانیان از جمله کسانی هستند که در مدینه بازی دارند.

    **فیلم‌های تلویزیونی:

    ۳فیلم تلویزیونی روشنای حقیقی، همدل شدگان، شیپورچی در ماه رمضان و احتمالا جمعه‌ها ساعت ۱۴:۵۰ از شبکه یک پخش می شود.

    **روشنای حقیقی

    فیلم تلویزیونی روشنای حقیقی به تهیه‌کنندگی مسعود فرخنده طینت و کارگردانی مجید سروینی تصویربرداری شده است.

    داستان این فیلم درباره کمال و رحیم دو برادری است که سالهاست با هم اختلاف دارند اما فرزندان آنها برای برگزاری یک مسابقه قرانی دوستی صمیمی با هم برقرار می کنند همین دوستی باعث آشتی دو برادر می شود.

    به گفته فرخنده طینت این تله فیلم در مازندران تصویر برداری خواهد شد و  علاوه بر بازیگرانی چون محمد حاتمی، مهرداد ضیایی، شیوا ابراهیمی و جمعی از بازیگران استان مازندران حضور دارند.

    **همدل شدگان

    فیلم تلویزیونی همدل شدگان به تهیه‌کنندگی محمدرضا عمادین و کارگردانی علیرضا اتفاقیان تولید شده است.

    داستان این فیلم درباره رییس شرکتی است که با حیله و دروغ  قصد ازدواج  و فریب کارمندان خود را دارد و مبالغی را بصورت سفته و چندین برابر در ازای پول قرض از آنها می گیرد اما کارمندان تصمیم به مجازات رییس می گیرند.

    بازیگران این فیلم تلویزیونی که در ورامین تصویر برداری شده عبارتند از : امید زندگانی ، نازآفرین کاظمی، مجید شهریاری، بهزاد رحیم خانی هما خاکپاش و آزاده مهدی زاده.

    **شیپورچی

    فیلم تلویزیونی شیپورچی به تهیه کنندگی سید علی میرعلایی  و حمید انزابی و کارگردانی سید وحید حسینی ساخته شده است.

    داستان این فیلم درباره چند جوان است که در یکی از شهرهای شمالی کشور مشغول خدمت وظیفه هستند. هریک از این جوانان  دغدغه های خاصی از نظر اجتماعی دارند که به فکر فرار از پادگان می افتند اما در راه فرار با فردی به نام عزیز آقا آشنا می شوند.بازیگرانی که در این تله فیلم نقش آفرینی کرده اند از این قرارند:

    مهران رجبی، حسین مهری،حسین سلیمانی،  عباس جمشیدی فر، میثاق جمشیدی، سیما خضرآبادی و ماشاءا… شاهمرادی زاده.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.