حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
باید ترتیبی اتخاذ شود تا همه مردم با قرآن به نحوی انس داشته باشند
  • ۸ تیر ۱۳۹۳ ساعت: 23:25
  • شناسه : 1004
    بازدید 11
    0

     رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع قاریان قرآن اظهار کردند: در این چند سال، جامعه قرآنی بحمدالله پیشرفت کرده اما در سطح عمومی جامعه، فاصله با آنچه مطلوب است زیاد است و باید ترتیبی اتخاذ شود که همه مردم با قرآن به نحوی انس داشته باشند. در اولین روز از ماه مبارک رمضان، ماه رحمت […]

    پ
    پ

     رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع قاریان قرآن اظهار کردند: در این چند سال، جامعه قرآنی بحمدالله پیشرفت کرده اما در سطح عمومی جامعه، فاصله با آنچه مطلوب است زیاد است و باید ترتیبی اتخاذ شود که همه مردم با قرآن به نحوی انس داشته باشند.

    در اولین روز از ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و ضیافت الهی و بهار قرآن، حسینیه امام خمینی (ره)، عطرآگین از رایحه آیات نورانی قرآن شد و جمعی از قاریان ممتاز، استادان و حافظان کلام الله مجید، در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، محفل انس با قرآن بر پا کردند و گروه‌های جمع خوانی نیز به تلاوت آیاتی از قرآن، حمد و ثنای پروردگار و ابتهال پرداختند.

    در این محفل نورانی، حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانی، کار فعالان قرآنی در نزدیک کردن جامعه اسلامی به فهم و انس با قرآن را بسیار ارزشمند، مهم و راهبردی خواندند و خاطر نشان کردند: باید به نحوی برنامه ریزی شود که آحاد مردم با مفاهیم و معانی قرآن مأنوس شوند.

    رهبر انقلاب اسلامی افزودند: جامعه اسلامی در اثر انسِ روزافزون با قرآن، «استحکام درونی» پیدا می کند و آن چیزی که به جوامع، قدرتِ حرکت و عبور از چالشها را می‌دهد، همین استحکام درونی است.

    ایشان از «تقویت ایمان و توکل به خداوند و اعتماد به وعده های الهی» و «دفع خوف از مشکلات مادی» به عنوان فواید و برکات انس با قرآن یاد کردند و گفتند: تدبر در قرآن، جامعه اسلامی را از ظلماتِ خرافات و گمراهی، تاریکی های ترس و توهمات، خارج و به سوی معرفت پروردگار هدایت می کند که این، امروز یک نیاز اساسی برای دنیای اسلام در مواجهه با چالش‌هاست.

    حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به افزایش بصیرت و آگاهیِ امت اسلامی افزودند: دشمنان اسلام از همین واقعیت بیمناکند و تلاش می کنند به نام اسلام و در پوشش اسلام، با اسلام مقابله کنند.

    ایشان با یادآوری تعبیر حکیمانه امام بزرگوار در خصوص تقابل «اسلام امریکایی» و «اسلام ناب محمدی(ص)»، خاطرنشان کردند: اسلام امریکایی، اگرچه ظاهر و نام اسلامی دارد اما با طاغوت و صهیونیسم می سازد، ولایت مستکبرین را می پذیرد و کاملاً در خدمت اهداف طاغوت و امریکا قرار می گیرد.

    رهبر انقلاب با اشاره به شواهد و دلایل آشکار نقشِ حتمی و صحنه‌گردانیِ دست خبیث «سرویس‌های جاسوسی دشمن» در ایجاد بلوا در برخی جوامع اسلامی از جمله عراق، افزودند: انس و آشنایی امت اسلامی با معارف قرآنی، مانع از پیشروی اینگونه حوادث و خیانت به تعالیم قرآن می‌شود.

    حضرت آیت الله خامنه‌ای در پایان، فعالان قرآنی را به جدیت در پایبندی به ضوابط و مقررات دینی توصیه کردند و افزودند: جامعه پر افتخار قرآنی کشور باید برای جوانان یک الگوی عملی باشد.

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “باید ترتیبی اتخاذ شود تا همه مردم با قرآن به نحوی انس داشته باشند”
    1. سلام میشه مطالبتون رو توی وبلاگم کپی کنم ؟

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.