حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
طنین دعای جوشن‌کبیر در حریم رضوی
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت: 22:46
  • شناسه : 13788
    بازدید 6
    0

    همزمان با نخستین شب قدر، نوای دعای جوشن کبیر در حرم مطهر رضوی طنین‌انداز شد. همه ساله در شب‌های قدر حرم مطهر رضوی مملوء از زائران و عاشقانی بود که از اقصی نقاط ایران اسلامی برای دعا و مناجات در این شب‌های پربرکت، حریم قدسی حضرت رضا(ع) را انتخاب می‌کردند. با توجه به شیوع ویروس […]

    پ
    پ

    همزمان با نخستین شب قدر، نوای دعای جوشن کبیر در حرم مطهر رضوی طنین‌انداز شد.
    همه ساله در شب‌های قدر حرم مطهر رضوی مملوء از زائران و عاشقانی بود که از اقصی نقاط ایران اسلامی برای دعا و مناجات در این شب‌های پربرکت، حریم قدسی حضرت رضا(ع) را انتخاب می‌کردند.

    با توجه به شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ درب‌های حرم مطهر رضوی برای چندین ماه بسته شد و مراسم احیا شب‌های قدر برای اولین بار در حرم رضوی برگزار نشد با این حال بسیاری از عاشقان قرآن و عترت و زائران حریم رضوی این شب‌ها را در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی بیتوته کرده و از راه دور در هم جواری حریم رضوی این شب‌های پر فضیلت را تا سحر به دعا و مناجات خوانی پرداختند.

    امسال با توجه به اینکه یک سال از تجربه تلخ شیوع کرونا می‌گذرد، از آنجا که راهکارهایی برای برگزاری مراسم‌های مختلف از جمله مناسک مذهبی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده است، برگزاری مناسک مذهبی در حرم مطهر رضوی نیز براساس دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جریان دارد، اما این مراسم برخلاف سال‌های گذشته در فضای باز و با تعداد محدودتری برگزار شد.

    تردد خودرو در نقاط مشخصی از خیابان‌های اطراف حرم مطهر ممنوع شده بود و عده‌ای از افراد نیز با توجه به ظرفیت محدود حرم در اطراف این خیابان‌ها به مناجات و راز و نیاز مشغول بودند.

    چیدمان فرش‌های حرم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همراه بود، ضمن اینکه تدابیر ویژه از جمله توزیع ماسک، ضدعفونی اماکن پرتردد نیز انجام می‌شد و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور خادمان سلامت و تذکر به زائران و مجاوران صورت می‌گرفت.

    در رمضان ۱۴۴۲ و پس از اینکه زائران و مجاوران حریم رضوی طعم تلخ یک محرومیت از حضور در این ایام را چشیدند، آمده بودند تا در شب باران «إِنَّا أَنْزَلْناهُ»، پروردگارشان را بخوانند و اجابت شوند. طنین ندای یا رب یارب سراسر حریم رضوی را فراگرفته بود.

    همه در سایه قرآن خدا را به محمد و اهل‌بیتش قسم داده و این ۱۴ نور را واسطه درگاه احدیت قرار دادند تا بهترین سرنوشت را از درگاه رحمت الهی کسب کنند. مردم آمده بودند تا بگویند پروردگارا قدر ما را به قدر مولایمان علی(ع) نزدیک کن و در ظهور منجی عالم بشریت تعجیل فرما.

    این مراسم از ساعت ۲۳:۳۰ با سخنرانی و مرثیه‌سرایی آغاز و در پایان با قرائت دعای پرفیض جوشن کبیر و مراسم قرآن به سر، پایان یافت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.