حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
امروز طولانی ترین روز سال است
  • ۱ تیر ۱۳۹۵ ساعت: 2:41
  • شناسه : 5723
    بازدید 10
    2

    مدرس نجوم گفت: امسال طول روز در ۳۱ خرداد و یک تیر به یک اندازه است و در تهران طول روز ۱۴ ساعت و ۳۴ دقیقه و ۳۱ ثانیه است و طولانی ترین روزهای رمضان را در نیمکره شمالی سپری می کنیم. علی ابراهیمی سراجی  با بیان اینکه انقلاب تابستانی در دو نیمکره زمین با […]

    پ
    پ

    مدرس نجوم گفت: امسال طول روز در ۳۱ خرداد و یک تیر به یک اندازه است و در تهران طول روز ۱۴ ساعت و ۳۴ دقیقه و ۳۱ ثانیه است و طولانی ترین روزهای رمضان را در نیمکره شمالی سپری می کنیم.
    علی ابراهیمی سراجی  با بیان اینکه انقلاب تابستانی در دو نیمکره زمین با تفاوت هایی اتفاق می افتد،گفت: انقلاب تابستانی در نیمکره شمالی زمانی رخ می دهد که زاویه تابش خورشید بیشترین فاصله را از خط استوا داشته باشد.

    عضو تحریریه ماهنامه نجوم با اشاره به اینکه محور حرکت وضعی زمین به دور خودش با محور حرکت انتقالی خورشید ۲۳٫۵ درجه انحراف دارد گفت: همین اتفاق باعث می شود بعضی مواقع از سال که تقریبا آخر خرداد و اول تیر است بین این دو روز خورشید مستقیما در مدار رأس السرطان بتابد.

    ابراهیمی سراجی لحظه انقلاب تابستانی را طی هر سال متفاوت برشمرد و افزود: این اتفاق به این علت که مدار زمین به دور خورشید تحت تأثیر اجرام آسمانی قرار می گیرد دستخوش تغییر است.

    مدرس نجوم بیان کرد: طبق محاسباتی که انجام شده است لحظه انقلاب تابستانی در ساعت سه و ۴ دقیقه سه شنبه یک تیر ۱۳۹۵ اتفاق می افتد.

    عضو تحریریه ماهنامه نجوم با بیان اینکه هر قدر عرض جغرافیایی بیشتر باشد به مدار قطبی شمال نزدیک می شویم و طول روز بیشتر می شود، افزود: این اتفاق تا زمانی رخ می دهد که در مدار قطبی شمال طول روز به ۲۴ ساعت می رسد و دائم خورشید در آسمان مناطق قطبی حضور دارد.

    ابراهیمی سراجی با اشاره به اینکه در نیمکره جنوبی حالت عکس نیمکره شمالی رخ می دهد گفت: در نیمکره جنوبی طولانی ترین شب سال است و کوتاهترین روز را سپری می کنند.

    مدرس نجوم گفت: طی این ایام از مدار قطب جنوبی به قطب جنوب کاملا شب است و هیچ روزی را تجربه نمی کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.