حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3574 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
عرضه پکیج کامل روزه خواری در رستوران‌های دربند
  • ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت: 3:57
  • شناسه : 10667
    بازدید 6
    0

    با وجود اینکه فعالیت رستوران‌ها در ساعاتی پیش از افطار تخلف محسوب می‌شود، اما برخی از رستوران‌های دربند در این ساعات فعالیت می‌کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: در هفته اول ماه مبارک رمضان به همراه جمعی از دوستان به قصد افطار کردن به دربند رفتیم، تقریبا سه ساعتی تا اذان مغرب باقی مانده […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    با وجود اینکه فعالیت رستوران‌ها در ساعاتی پیش از افطار تخلف محسوب می‌شود، اما برخی از رستوران‌های دربند در این ساعات فعالیت می‌کنند.
    به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: در هفته اول ماه مبارک رمضان به همراه جمعی از دوستان به قصد افطار کردن به دربند رفتیم، تقریبا سه ساعتی تا اذان مغرب باقی مانده بود. همان طور که از کنار رستوران‌ها یک به یک رد می‌شدیم.

    باز بودن درب برخی از رستوران‌هایی که آماده پذیرایی از افرادی بودند که ساعاتی قبل از افطار برای تفریح و خوش گذارنی به آنجا مراجعه می‌کردند و همچنین تعداد رستوران‌هایی که به ظاهر هیچ فعالیتی نداشتند، اما درب نیمه باز آن‌ها آماده پذیرایی از افراد و حتی چاق کردن قلیان بودند و مشتریان خواست خودشان را داشتند نیز توجه را جلب می‌کرد، اما در این میان تعدادی از رستوران‌ها هم به صورت کامل تعطیل بودند و با نزدیک‌تر شدن به اذان مغرب فعالیت خود را آغاز می‌کردند.

    هنگامی که از کنار رستوران‌ها رد می‌شدیم، با لبخند با عناوینی چون غذا حاضر است، بفرمایید داخل و یا حتی گفتن جملاتی با خنده همچون پکیچ کامل روزه خواری موجود است، شما را به داخل رستوران دعوت می‌کردند و زمانی که می‌گفتیم برای افطار اینجا آمدیم، این بار برای افطار دعوت می‌کردند.

    این امری طبیعی است که هر ساله با آغاز ماه مبارک رمضان فعالیت تمامی اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌ها محدود می‌شود و آن‌ها تنها از یک ساعت قبل از افطار تا سحر اجازه فعالیت دارند و در غیر این صورت به گفته مسئولان مربوطه هرگونه فعالیت رستوران‌ها در ساعاتی غیر از ساعات تعیین شده تخلف محسوب می‌شود، اما در این میان همچنان رستوران‌هایی در محله دربند وجود دارند که به صورت مخفیانه یا حتی نیز مشهود در چند ساعتی قبل از افطار فعالیت خواهند داشت.

    در راستای همین موضوع وحید آقا بیک رئیس سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان شمیرانات در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در ماه رمضان تمامی رستوران داران و مراکز عرضه کننده موادغذایی گرم باید یک ساعت قبل از اذان مغرب نسبت به آغاز فعالیت خود اقدام کنند.

    رئیس سازمان تعزیرات حکومتی شهرستان شمیرانات تصریح کرد: با اعلام گزارش کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا از سوی شهروندان مبنی بر فعالیت غیرمجاز مراکز صنفی عرضه موادغذایی گرم و رستوران‌ها پیش از زمان تعیین شده، بازرسان گشت تعزیرات حکومتی در شهرستان شمیرانات با تشکیل پرونده تخلفاتی با متخلفان برخورد خواهند کرد.

    حال باید گفت که سال‌هاست فعالیت رستوران‌ها در ماه رمضان در خارج از ساعات تعیین شده تخلف محسوب می‌شود و رستوران‌ها و اغذیه فروشی‌ها تنها با رعایت شرایطی همچون ارائه غذای سرد آن هم فقط بیرون بر اجازه فعالیت دارند و در کنار تمام قوانین و اطلاعیه‌های اعلامی هر ساله قبل از ماه رمضان، رستوران‌هایی وجود دارد که به این قوانین توجهی نمی‌کنند.

    در این خصوص محمدرضا علی اکبری رئیس اداره بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی فرمانداری شهرستان شمیرانات نیز در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به فعالیت رستوران داران محله دربند چند ساعت قبل از آغاز مراسم افطار در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: رستواران داران برای ارائه خدمات و سرویس دهی به مشتریان خود در ماه مبارک رمضان از یک‌ ساعت قبل از شروع اذان مغرب می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند و سرویس دهی به شهروندان را تا ساعاتی پس از اذان مغرب و تا سحر ادامه دهند.

    علی اکبری تصریح کرد: در پی بازدید‌های میدانی از رستوران‌های دربند، بازرسان ما با چنین مواردی مواجه نشدند و در صورت مشاهده موارد این چنینی ضمن تشکیل پرونده تخلفاتی، طبق مقررات با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

    همچنین در ادامه سرهنگ بابک نمک شناس رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به فعالیت غیرمجاز رستوران داران محله دربند در ساعاتی پیش از افطار، اظهار کرد: با توجه به تاکید سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ، فعالیت رستوران داران و مراکز طبخ غذا از زمان سحر تا یک ساعت مانده به افطار ممنوع است و طبق قوانین با مرتکبان این عمل برخورد خواهد شد.

    سرهنگ نمک شناس خاطرنشان کرد: در صورت اعلام گزارشی مبنی بر فعالیت غیرمجاز رستوران داران و مراکز پخت و پز در هر نقطه از پایتخت، پلیس پس از بررسی موضوع با متخلفان برخورد خواهد کرد.

    در نتیجه اگر این عمل خلاف قانون و تخلف است، بهتر است تا نظارت‌های لازم از سوی مسئولان مربوطه صورت گیرد تا تمامی رستوران‌ها قوانین موجود را رعایت کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.