حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
گرانی مهمان سفره افطار می‌شود؟
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت: 0:34
  • شناسه : 6507
    بازدید 9
    0

    با نزدیک شدن به ماه رمضان افزایش قیمت اقلام اساسی شیب تندتری به خود گرفتند که البته خیلی غیر منتظره به نظر نمی رسد. به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، آشفتگی در بازار کالای اساسی از ابتدای سال تا کنون به بهانه مختلف  اتفاق می افتد که با فرارسیدن ماه رمضان افزایش قیمت‌ها شیب […]

    پ
    پ

    با نزدیک شدن به ماه رمضان افزایش قیمت اقلام اساسی شیب تندتری به خود گرفتند که البته خیلی غیر منتظره به نظر نمی رسد.

    به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، آشفتگی در بازار کالای اساسی از ابتدای سال تا کنون به بهانه مختلف  اتفاق می افتد که با فرارسیدن ماه رمضان افزایش قیمت‌ها شیب تندتری به خود گرفتند که البته خیلی غیر منتظره به نظر نمی رسد.

    این درحالی است که مسئولان تنظیم بازار از ذخیره سازی کالای اساسی جهت جلوگیری از نوسانات قیمت ها خبر می‌دهند و با این وعده وعیدها مردم انتظار دارند که آب از آب تکان نخورد.

    حال باید منتظر ماند و دید که وضعیت قیمت اقلام اساسی در فرار رسیدن ماه ضیافت خدا به کدام سمت و سو می رسد.

    حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به آخرین وضعیت ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی اظهار داشت: تأمین ذخایر استراتژیک کالایی نظیر برنج ، شکر و روغن در دستور کار بازرگانی دولتی قرار گرفته به طوریکه بخشی از این نیاز توسط تولیدات داخل و مابقی از طریق واردات تأمین می شود.

    وی با بیان اینکه امسال همچون سال گذشته طرح ضیافت ماه رمضان اجرا می شود، افزود: براین اساس توزیع کالاهای اساسی با قیمت دولتی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می شود.

    به گفته عباسی معروفان برای آرامش بازار اقلام اساسی در ماه رمضان نرخ کالاها و اسامی عرضه محصول در فروشگاه های منتخب پس از تصویب اعلام خواهد شد.

    محدودیتی در توزیع کالاهای اساسی وجود ندارد

    همچنین علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: براساس جلسه ستاد تنظیم بازار وضعیت ذخیره سازی اقلام اساسی نظیر گوشت قرمز، مرغ، شکر و برنج مناسب است.

    وی از ذخیره سازی ۷۰۰ تن گوشت قرمز خبر داد و افزود: همچنین ۶ هزارتن مرغ از سوی پشتیبانی امور دام استان ذخیره سازی شده تا در ایام ماه رمضان به بازار عرضه شود.

    منصوری با بیان اینکه محدودیتی در عرضه اقلام اساسی وجود ندارد، عنوان کرد: توزیع کالاهای اساسی با نرخ مصوب دولتی در کنترل قیمت نقش اساسی دارد.

    منبع:باشگاه خبرنگاران

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.