حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
گرانفروشی در ماه رمضان را به این شماره خبر دهید
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت: 23:08
  • شناسه : 9820
    بازدید 6
    1

    رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه هیچیک از اصناف حق ندارند، اقلام مورد نیاز مردم در ماه رمضان را با قیمتی بالاتر از قیمت‌های مصوب بفروشند از مردم خواست تا هرگونه شکایت و گرانفروشی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند. به گزارش تسنیم، قاسم نوده فراهانی درخصوص جلسه اخیر با برخی اصناف برای […]

    پ
    پ

    رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به اینکه هیچیک از اصناف حق ندارند، اقلام مورد نیاز مردم در ماه رمضان را با قیمتی بالاتر از قیمت‌های مصوب بفروشند از مردم خواست تا هرگونه شکایت و گرانفروشی را به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند.

    به گزارش تسنیم، قاسم نوده فراهانی درخصوص جلسه اخیر با برخی اصناف برای تدارک پاسخ به نیازهای مردم در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ما با اصنافی که در ماه مبارک رمضان ارتباط بیشتری با نیازمندی‌های مردم همچون بنکداران، سوپرمارکت‌ها، خورابار فروش‌ها، فروشندگان مرغ و ماهی و … جلسه‌ای داشتیم تا بتوانیم کالاهای مورد نیاز در این ماه را بهتر از گذشته در اختیار مردم قرار دهیم.

    رئیس اتاق اصناف تهران اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان، تمام کشورهای اسلامی برای خانواده‌هایی که تمکن مالی کمتری دارند، بسته‌های غذایی خاصی را تهیه می‌کنند که متاسفانه ما از این مساله عقب مانده‌ایم ولی با این همه تلاش داریم تا کالاها در این ماه حداقل با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

    وی خاظرنشان کرد: در این جلسه تصمیم بر آن شد تا اصناف مرتبط، اقدام به توزیع اقلام اساسی و کالاهای مورد نیاز مردم در این ماه در قالب فروش فوق العاده کنند و از اصناف و اتحادیه‌ها درخواست کردیم درصدی از سودشان کم کنند تا اقشار ضعیف‌تر هم بتوانند اقلام مورد نیاز خود در ماه مبارک رمضان را تامین کنند.

    فراهانی با تاکید بر ضرورت مبارزه با هرگونه گرانفروشی از سوی اصناف و اتحادیه‌ها، گفت: در کشور یک موضوع، موضوع گرانی کالا است و یک موضوع هم گران فروشی؛ در این میان وظیفه ما به عنوان اتاق اصناف مقابله با هرگونه گرانفروشی است و قطعاً ما با هرگونه گرانفروشی برخورد خواهیم کرد؛ مثلا در فروش مرغ، مردم این اطمنیان را داشته باشند اگر مرغ حتی ۵۰۰ تومان بیش از قیمت مصوب فروخته شود، ما با خاطیان برخورد می‌کنیم.

    رئیس اتاق اصناف تهران درخصوص قیمت زولبیا بامیه نیز گفت: در جلسات اخیر قیمت زولبیا و بامیه ۲۰ هزار تومان تصویب شد و این قیمت در کمیسیون‌های نرخ گذاری اتاق اصناف و سازمان حمایت نیز مصوب شد و هیچ قنادی حق ندارد زولبیا بامیه را با قیمتی بیش از ۲۰ هزار تومان عرضه کند. البته قنادان با توجه به افزایش قیمت روغن و شکر درخواست قیمتی بیش از این رقم را داشتند ولی نهایتاً همین قیمت به تصویب رسید و قرار شد تا روغن و شکر در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

    وی در پایان با تاکید بر اینکه باید از حق مصرف کننده دفاع کنیم، گفت: ما باید تمام توان خودمان را بکار بگیریم تا حقوق مصرف‌کنندگان رعایت شود و مردم هرگونه گرانی را با شماره ۱۲۴ اعلام کنند و پس از اخذ کد رهگیری شکایتشان، با استفاده از این کد رهگیری، شکایت خود را پیگیری کنند تا با هرگونه گرانفروشی یا کم فروشی برخورد شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.