حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3574 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
کلاهبرداری با ترفند جمع‌آوری فطریه/ فطریه و کفاره را به مؤسسات شناسنامه‌دار بدهید
  • ۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت: 4:13
  • شناسه : 7483
    بازدید 5
    0

    رئیس پلیس فتای استان سمنان در آستانه عید سعید فطر، درباره کلاه‌برداری از شهروندان با ترفند کمک به نیازمندان و جمع‌آوری فطریه هشدار داد. به گزارش ایسنا منطقه سمنان، سرهنگ صادقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان شاهد راه‌اندازی کانال و گروه‌هایی در فضای سایبری هستیم که […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    رئیس پلیس فتای استان سمنان در آستانه عید سعید فطر، درباره کلاه‌برداری از شهروندان با ترفند کمک به نیازمندان و جمع‌آوری فطریه هشدار داد.

    به گزارش ایسنا منطقه سمنان، سرهنگ صادقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان شاهد راه‌اندازی کانال و گروه‌هایی در فضای سایبری هستیم که به شهروندان پیشنهاداتی از قبیل دریافت کمک‌های مردمی و خیرخواهانه و شناسایی مستقیم نیازمندان را می‌دهند، در حالی که مجوزهای لازم برای این منظور را ندارند.

    وی تصریح کرد: در این روش، کلاه‌برداران در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از افراد بی‌خانمان یا کودکان بیمار، احساسات انسان‌دوستانه کاربران روزه‌دار را تحریک و با معرفی درگاه‌های جعلی و تماس و پیام‌های ارسالی اقدام به کلاه‌برداری می‌کنند.

    سرهنگ صادقی با تاکید بر این‌که کاربران باید مراقب این فراخوان‌ها باشند، افزود:‌ کاربرانی که قصد دارند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن بانک پرداخت کنند، می‌توانند فطریه یا کفاره روزه خود را از طریق موسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی می‌کنند، پرداخت کنند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.

    رییس پلیس فتای استان سمنان ادامه داد:‌ شهروندانی که تمایل دارند از طریق تلفن‌ بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور اقدام به پرداخت فطریه یا کفاره روزه خود کنند، دقت داشته باشند تا در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، موارد ایمنی چون آدرس سایت و وجود گواهینامه ssl را نادیده نگیرند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.