حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
چرا مصرف مواد غذایی شیرین در وعده سحری ممنوع است
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت: 3:21
  • شناسه : 8008
    بازدید 9
    1

    یک مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، اصول تغذیه صحیح در هنگام سحر و افطار را تشریح کرد. دکتر محمد کاظم زاده با بیان اینکه روزه داران همانند زمانی که روزه نیستند، سه وعده غذا باید در برنامه خود داشته باشند، گفت: این وعده ها شامل افطار، شام و سحر است، و صرف […]

    پ
    پ

    یک مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، اصول تغذیه صحیح در هنگام سحر و افطار را تشریح کرد.
    دکتر محمد کاظم زاده با بیان اینکه روزه داران همانند زمانی که روزه نیستند، سه وعده غذا باید در برنامه خود داشته باشند، گفت: این وعده ها شامل افطار، شام و سحر است، و صرف غذا در دفعات کمتر از ۲ بار، در سال هایی که ماه رمضان در فصل تابستان است، توصیه نمی‌شود.

    وی افزود: بهتر است غذای مصرفی در وعده سحری خصوصیات و ویژگی وعده ناهار را داشته باشد، تا از ایجاد گرسنگی در طول روز پیشگیری شود.

    کاظم زاده اظهارکرد: با توجه به ساعت صرف افطار و فاصله آن تا وعده سحری، می توان ساعتی پس از افطار وعده غذایی مانند شام سبک صرف کرد؛ که این به وضع خود شخص و تمایل او به صرف غذا بستگی دارد.

    وی، مصرف غذاهای سبک و مختصر شامل گروه های غذایی شیر و لبنیات (شیر و ماست و پنیر)، میوه و سبزی، نان و غلات (برنج و نان) در هنگام افطار را توصیه کرد و گفت: علاوه بر این گروه غذایی، مصرف شیر گرم، فرنی و شیر برنج ، استفاده از مواد غذایی آبکی مثل سوپ کم چرب، آش کم حبوبات، حلیم (بدون روغن) که منبع خوبی از مواد نشاسته ای، فیبر، پتاسیم و منیزیوم است، مایعات به هنگام افطار و سحر، موجب حفظ تعادل آب و مواد معدنی فرد روزه دار می شود.

    مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه به استفاده از سبزی و میوه در هنگام افطار و همچنین در فاصله بین افطار تا سحر، به دلیل دارا بودن مقدار زیادی آب و فیبر،اشاره کرد و افزود: مصرف این مواد غذایی برای دستگاه گوارش بسیار مفید و مانع بروز یبوست می شود.

    کاظم زاده گفت: سبزی ها با دارا بودن مواد مغذی مختلف و آب، علاوه بر تأمین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، از تشنگی فرد در طول روز جلوگیری می کند.

    وی به نامناسب بودن مواد غذایی شیرین در وعده سحری افزود: مصرف مواد غذایی شیرین با تحریک انسولین، موجب ورود قند خون به داخل سلول ها و در پی آن کاهش قند خون می شوند، مصرف مواد غذایی شیرین و حاوی قندهای ساده مثل شیرینی و شکلات در وعده سحری، موجب گرسنگی زود هنگام می شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.