حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
چای نعناع نوشیدنی مناسب در ماه مبارک رمضان
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 4:10
  • شناسه : 4971
    بازدید 7
    1

    پزشک و محقق طب سنتی با بیان اینکه چای نعنا نوشیدنی مناسب در ماه مبارک رمضان است، گفت: باید از خوردن قهوه هنگام سحر پرهیزشود. دکتر مریم نواب‌زاده در گفت و گو با ایسنا منطقه خراسان جنوبی، گفت: روزه‌داران برای اینکه کمتر هنگام روزه‌داری تشنه شوند بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی […]

    پ
    پ

    پزشک و محقق طب سنتی با بیان اینکه چای نعنا نوشیدنی مناسب در ماه مبارک رمضان است، گفت: باید از خوردن قهوه هنگام سحر پرهیزشود.

    دکتر مریم نواب‌زاده در گفت و گو با ایسنا منطقه خراسان جنوبی، گفت: روزه‌داران برای اینکه کمتر هنگام روزه‌داری تشنه شوند بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی مانند انواع کوکو، بادمجان، سوسیس و کالباس، سس مایونز ‌و همچنین غذاهای چرب و پرنمک که سبب تشنگی زیاد در طول روز می‌شود پرهیز کنند و از غذاهای آب پز شده و خورش‌های آبدار و کم نمک استفاده کنند.

    وی افزود: مصرف کربوهیدرات‌هایی همچون نان، غلات، ماکارونی سبوس‌دار در وعده افطار و سحر سبب می‌شود گلیکوژن بدن در حد نرمال حفظ شده و فرد کمتر دچار تشنگی شود.

    این پزشک و محقق طب سنتی تصریح کرد: برخی به اشتباه فکر می‌کنند که در وعده سحری باید مقدارزیادی آب نوشید، درحالی که توصیه می‌شود به جای مصرف مقدار زیاد آب، از مواد غذایی‌ای استفاده شود که سبب دفع آب از بدن نشود.

    نواب‌زاده گفت: مصرف چای به‌دلیل دارا بودن مقادیر بالای کافئین، دفع ادرار را افزایش می‌دهد و به همین دلیل فرد دچار کم آبی و تشنگی می‌شود.

    وی ادامه داد: نوشابه‌های گازدار یا نوشابه‌های خیلی شیرین هم چون بیشتر باعث از دست دادن آب بدن می‌شوند توصیه نمی‌‌شود.

    پزشک و محقق طب سنتی بیان کرد: چنانچه روزه‌داران علاقه‌مند به مصرف چای در وعده سحری هستند، باید چای را کمرنگ بنوشند تا غلظت کمتری از کافئین به بدنشان وارد شود.

    نواب‌زاده اظهار کرد: بهترین مواد غذایی که سبب نگهداری آب در بدن و جلوگیری از تشنگی در ساعات روز‌ ماه مبارک رمضان می‌شود، سبزی‌ها، میوه‌های آبدار نظیر زردآلو، آناناس، انگور، هندوانه و هلو است.

    وی عنوان کرد: اسفناج، تربچه، گوجه فرنگی، کاهو، هویج، کلم و انواع سالاد نیز بسیار مفید هستند.

    پزشک و محقق طب سنتی خاطرنشان کرد: روزه‌داران بهتر است هنگام افطار از مخلوط آبلیموی تازه با آب یا چای کمرنگ یا شربت خاکشیر به جای قهوه و چای پررنگ استفاده کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.