حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3671 تعداد نوشته های امروز : 15 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
چای برای سردمزاجان مناسب‌تر است
  • ۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت: 14:38
  • شناسه : 5761
    بازدید 9
    1

    یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه چای برای کسانی که سنگینی معده همراه با زبان باردار سفید دارند، مفید است, گفت: همچنین مصرف سبزیجات خام در وعده افطار و سبزیجات پخته در وعده سحر، خوردن منظم ملیّن‌های خوبی چون کدو و هویج پخته به رفع یبوست کمک می‌کند. به گزارش تسنیم, ناصر رضایی‌پور درباره […]

    پ
    پ

    یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه چای برای کسانی که سنگینی معده همراه با زبان باردار سفید دارند، مفید است, گفت: همچنین مصرف سبزیجات خام در وعده افطار و سبزیجات پخته در وعده سحر، خوردن منظم ملیّن‌های خوبی چون کدو و هویج پخته به رفع یبوست کمک می‌کند.

    به گزارش تسنیم, ناصر رضایی‌پور درباره یبوست در روزه‌داری اظهار داشت: از نظر پزشکان طب ایرانی، لازم است افراد، به‌ازای هر وعده غذاخوردن، یک بار دفع کامل مدفوع با حجم قابل‌قبول و قوام نرم داشته باشند.

    به‌گفته وی گام نخست درمان یبوست، اصلاح سبک زندگی است, پرهیز از غذاهای شور و خیلی‌ترش، غذاهای حاوی مواد نگه‌دارنده چون کنسروها و کمپوت‌ها و فست‌فودهایی چون سوسیس و کالباس، پرهیز از خوردن عدس و بادنجان و موز و چای پررنگ است.

    این متخصص طب سنتی ادامه داد: همچنین مصرف میوه‌ها و غذاهای فیبردار و سبزیجات خام در وعده افطار و سبزیجات پخته در وعده سحر، خوردن منظم ملیّن‌های خوبی چون کدو و هویج پخته و زیتون در کنار غذا، داشتن تحرک و ورزش مناسب و خواب منظم، پاسخ به‌جا و به‌موقع به احساس دفع مدفوع و… برای رفع یبوست مفید است.

    رضایی‌پور گفت: ماساژ شکم و روده‌ها با روغن بادام شیرین نیز به‌ویژه در کودکان و سالمندان، بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

    وی درباره مصرف چای در ماه رمضان نیز اضافه کرد: طبیعت چای، گرم و خشک است؛ پس برای مصرف سحرگاهی چندان مناسب نیست. از سوی دیگر، چای با افزایش ادرار و تعریق، موجب کاهش آب بدن در فرد روزه‌دار می‌شود.

    این متخصص طب سنتی بیان داشت: البته برای کسانی که نفخ و سنگینی معده همراه با زبان باردار سفید و مرطوب دارند، می‌توان توصیه کرد که در ابتدای بیدارشدن برای سحری، یک استکان چای همراه با کمی دارچین یا هل بنوشند، زیرا این کار به پاک‌شدن مواد لزج و چسبیده به سطح مخاط معده کمک می‌کند و موجب بهبود هضم وعدۀ سحری می‌شود.

    رضایی‌پور خاطرنشان کرد: افراد گرم‌مزاج، بهتر است در سحر یا چای ننوشند یا چای را کم‌رنگ‌تر و بدون دارچین و زنجبیل مصرف کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.