حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
پیوند دانش‌آموزان با مسجد طرحی نو برای ماه رمضان
  • ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت: 0:05
  • شناسه : 6585
    بازدید 5
    1

    دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: «طرح تکریم و غبارروبی مساجد» از برنامه‌های فرزندان رمضان المبارک است که امسال برای نخستین بار اجرا می‌شود. به گزارش تسنیم، حامد علامتی اظهار کرد: انس با مسجد، یکی از اهداف مهم و قابل پیگیری در سیر فکری و تربیتی اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است و تکریم و غبارروبی […]

    پ
    پ

    دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: «طرح تکریم و غبارروبی مساجد» از برنامه‌های فرزندان رمضان المبارک است که امسال برای نخستین بار اجرا می‌شود.

    به گزارش تسنیم، حامد علامتی اظهار کرد: انس با مسجد، یکی از اهداف مهم و قابل پیگیری در سیر فکری و تربیتی اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است و تکریم و غبارروبی مساجد یکی از راهکارهای ایجاد انس و الفت بین دانش‌آموزان با مسجد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه نیروهای مومن و انقلابی خواهد بود. در همین راستا و با «طرح تکریم و غبارروبی مساجد» به منظور ایجاد رابطه دوستانه و انس دانش‌آموزان با مسجد، ارائه می‌شود تا به تکمیل فرآیند رشد و تربیت دانش‌آموزان بینجامد.

    وی گفت: در این طرح از طریق مربیان قرارگاه‌ها، تعداد دانش‌آموزانی که فرصت و علاقمندی حضور در طرح را دارند مشخص می‌شود وتعدادی از مساجد شاخص که به عنوان پایگاه‌های اصلی نیروهای انقلابی شهرستان شناخته می‌شوند برای طرح تکریم و غبارروبی مساجد در نظر گرفته می‌شود در هماهنگی مساجد و دانش‌آموزان علاوه بر دانش‌آموزان پسر، هماهنگی مساجد مجزا برای حضور دانش‌آموزان دختر نیز صورت خواهد پذیرفت.

    علامتی خاطرنشان کرد: در این طرح به منظور بهره وری هرچه بیشتر از فرصت تکریم و غبارروبی مساجد، با مربیان قرارگاه یا روحانی محترم مسجد(با رعایت شرایط) هماهنگ می‌شود تا در جمع دانش‌آموزان و افراد شرکت کننده در طرح حاضر شده و با تشکیل حلقه دوستانه در مورد مسائل فضیلت حضور در مسجد، ثواب و برکات شرکت در نماز جماعت و فلسفه تاکید بر جماعت در اسلام با دانش‌آموزان بحث و گفتگوی دوستانه داشته باشند.

    دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: برنامه به نحوی برنامه‌ریزی شود که حضور دانش‌آموزان در مسجد به نماز جماعت ظهر و عصر  یا نماز جماعت مغرب و عشا منتهی شود و در جمع نمازگزاران از دانش آموزان شرکت کننده در طرح، تقدیر و تشکر به عمل می‌آید.

    دانش آموزانی که یک مسجد خاص را برای غبارروبی انتخاب کرده‌اند، در طول ماه مبارک رمضان در آن مسجد رفت و آمد دارند و در نمازهای جماعت حضور فعال خواهند داشت.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.