حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
ویژه برنامه‌های شبکه دو در ماه مبارک رمضان
  • ۷ تیر ۱۳۹۳ ساعت: 23:11
  • شناسه : 929
    بازدید 32
    2

    شبکه دو با تدارک برنامه‌های «سحر اولی ها»،‌ «کوی محبت»، «شبهای روشن»، «راه آرامش»، «فاخته»، «باران»، «کیفر» و ترتیل قرآن توسط نوجوانان به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رود. مدیر گروه معارف اسلامی شبکه دو در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت:  برنامه زنده «کوی محبت» به تهیه کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی […]

    پ
    پ

    شبکه دو با تدارک برنامه‌های «سحر اولی ها»،‌ «کوی محبت»، «شبهای روشن»، «راه آرامش»، «فاخته»، «باران»، «کیفر» و ترتیل قرآن توسط نوجوانان به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رود.

    مدیر گروه معارف اسلامی شبکه دو در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت:  برنامه زنده «کوی محبت» به تهیه کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی از ۱ تا ۳۰ ماه رمضان  از ساعت ۲۰ تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه از نجف اشرف روی آنتن شبکه دو می رود.از جمله برنامه های دیگر که برای ماه رمضان پیش بینی کردیم، ترتیل قرآن توسط نوجوانان است که هر روز از ساعت ۱۱ به صورت زنده از حرم حضرت معصومه (س) در قم روی آنتن می رود.

    محسن حبیبی گفت: برنامه دیگر این شبکه در ماه مبارک رمضان «سحر اولی ها»ست که به تهیه کنندگی احمد درویش علیپور تولید می شود. این برنامه هر روز از ساعت ۳ بامداد میهمان خانه روزه داران خواهد شد.

    وی گفت: امسال ویژه برنامه سحر ماه مبارک رمضان شبکه دو به روزه اولی ها اختصاص داده شده، این برنامه با اجرای اکرم محمدی خواه به مدت ۶۰ دقیقه پخش خواهد شد و طی آن از حضور حجت الاسلام محمدی، کارشناس مذهبی خوش صحبت برنامه «عمو پورنگ» استفاده خواهیم کرد.

    مدیر گروه معارف افزود: برنامه بعدی شبکه برای ماه مبارک رمضان «شبهای روشن» است، این برنامه کاری از گروه معارف شبکه دو سیماست که با اجرای رسالت بوذری و تهیه کنندگی پیام ابراهیم پور روی آنتن می رود.

    به گفته حبیبی این برنامه ترکیبی زنده از ساعت ۲۱ و. ۳۰ دقیقه روی آنتن تلویزیونی می رود.

    وی تصریح کرد: مثل سالهای گذشته دکور این برنامه خانواده محور روی پشت بام قرار دارد و در آن از حضور خانواده ها بهره مند خواهیم شد، این برنامه هر شب با حضور یک کارشناس روحانی شناخته شده مثل شهاب مرادی و حجت الاسلام محمدرضا زائری پخش خواهد شد.

    حبیبی گفت: دقیقا موضوع این برنامه خانواده ایرانی –اسلامی است و  موضوعاتی مثل روابط خانوادگی ، نقش پدر و مادر، ولایت پذیری، موضوع آموزش احکام به کودکان، محرم و نامحرم، دوستی های خانوادگی،نقش مسجد در تحکیم خانواده، نقش سفره و دور هم نشینی ها و .. را مورد توجه قرار داده است.

    وی افزود: این برنامه هر شب یک مهمان ویژه دارد، این میهمان ویژه گاهی از بین افرادی خواهند بود که تجربه های متفاوتی در زندگی داشته اند و گاهی هم از چهره هایی که توانسته اند خانواده موفقی داشته باشند استفاده می کنیم.

    مدیر گروه معارف اسلامی شبکه دو ادامه داد: برنامه دیگری که در ماه مبارک رمضان هر روز بعد از اذان صبح روی آنتن می رود، «راه آرامش» به تهیه کنندگی محمد رفعتی است، ۳۰ قسمت برگزیده از این برنامه برای پخش در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده و به امید خدا پخش خواهد شد.

    وی گفت: رمضان امسال شبکه دو مجموعه تلویزیونی «فاخته» به تهیه کنندگی داوود قچاق و کارگردانی محمود معظمی را برای مخاطبان خود روی آنتن می برد.این مجموعه درباره دختری از یک خانواده فرهیخته است که درست اول ماه رمضان به سن تکلیف رسیده و تمام اعمال دینی بر او واجب می‌شود.  این سریال با شروع ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۸ از این شبکه پخش می شود.

    مجموعه تلویزیونی «کیفر» به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین تبریزی به سفارش گروه مجموعه های تلویزیونی شبکه دو با محوریت  عدالت طلبی و تاثیر آن بر زندگی افراد تولید می شود. «کیفر» در ۶ قسمت ۴۰ دقیقه ای به روایت زندگی دو دوست می پردازد که در اوج رفاقت به واسطه اتفاقی در دو سوی ترازوی عدالت مجبور به انتخاب می شوند و هر یک به دنبال گذشته خود می گردد .این مجموعه شب های قدر از این شبکه پخش خواهد شد.

    حبیبی تصریح کرد: گروه خانواده شبکه دو نیز در ماه مبارک رمضان جنگ شبانه «ضیافت الهی » را روی آنتن می برد، این برنامه هر شب از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد با تدارک آیتم های شاد و جذاب به خانه مخاطبان خود می رود.

    وی از آغاز پخش طرح ۱۴۴۸ در قالب برنامه «باران» در این شبکه خبر داد و گفت: طرح ۱۴۴۸ برنامه‌ای برای حفظ موضوعی قرآن است که در شبکه‌های مختلف سیما به طور متمرکز پیگیری می‌شود، شبکه دو نیز با توجه به مخاطب و رویکرد خودش این برنامه را به تهیه کنندگی حسن سرپرست و کارگردانی محمد رفعتی  روی آنتن می فرستد. این برنامه ساعت ۱۲:۴۰ پخش می شود.

    حبیبی گفت: این برنامه برای نوجوانان تولید می شود و طی آن هر روز  یک آیه از قرآن با حضور کارشناسان حفظ قرآن کریم مورد بررسی قرار می گیرد.

    وی تصریح کرد: این برنامه نسبت به سالهای گذشته تغییراتی داشته که از آنها می توان به حضور و هنرنمایی هنرمندان خوش نویس اشاره کرد، همچنین یکی از دوستان نقاش ما در استودیو این برنامه حاضر می شود تا موضوعات قرآنی را در قالب تصویر در آورده و درک مفاهیم قرآن را از طریق نقاشی آسان تر کند.

    حبیبی گفت: اسم این برنامه را «باران» گذاشتیم تا اگر خواستیم در طول سال برنامه ای قرآنی داشته باشیم، همین برنامه را ادامه دهیم، در حقیقت «باران» نماد رحمت الهی است و قرآن هم رحمت خداوند بر ماست.

    وی افزود: پخش برنامه نوجوانانه «نسیم وحی» هم در دستور کار این شبکه قرار گرفته، این برنامه  ترتیل نوجوانان است و در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۶ صبح پخش می شود.

    به گفته حبیبی در برنامه معارفی «نسیم وحی» به تهیه کنندگی مهدی خداوردیان  هر روز یک حزب از قرآن کریم توسط قاریان ممتاز نوجوان قرائت می شود.

    وی افزود: در ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت ۷ تا ۷۰:۳۰ سخنرانی مذهبی آیت الله مهدوی کنی از آنتن شبکه دو پخش خواهد شد، همچنین سخنرانی حجت الاسلام حسین انصاریان در قالب برنامه «گنجینه حکمت» هر روز ساعت  ۱۳:۳۰ روی آنتن می‌رود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.