حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
میگرنی ها حتما سحری بخورند
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت: 17:34
  • شناسه : 9525
    بازدید 7
    2

    استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افراد مبتلا به میگرن برای روزه گرفتن حتما سحری بخورند و به شام آخر شب اکتفا نکنند. دکتر’منصوره تقا’ در گفت و گو با ایرنا افزود: توصیه می شود این افراد در سحری مواد پروتئینی مانند گوشت، حبوبات و تخم مرغ مصرف کنند تا دیرتر گرسنه شوند. این متخصص […]

    پ
    پ

    استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: افراد مبتلا به میگرن برای روزه گرفتن حتما سحری بخورند و به شام آخر شب اکتفا نکنند.
    دکتر’منصوره تقا’ در گفت و گو با ایرنا افزود: توصیه می شود این افراد در سحری مواد پروتئینی مانند گوشت، حبوبات و تخم مرغ مصرف کنند تا دیرتر گرسنه شوند.
    این متخصص بیماری های مغز و اعصاب به بیماران میگرنی توصیه کرد برای حفظ مایعات بدن از محصولات غذایی مانند تخم شربتی، سبزیجات، خیار و کاهو در سحر استفاده کنند.
    استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این افراد در طول روز حتی المقدور در معرض آفتاب قرار نگیرند و فعالیت بدنی سنگین نداشته باشند و زیاد خودشان را خسته نکنند.
    وی به بیماران میگرنی تاکید کرد که از خوردن غذاهای چرب، سنگین یا شیرینی بالا پرهیز کنند و بجای آنها غذاهای سالم، ساده و به اندازه در وعده های افطاری، شام و سحری استفاده کنند.
    وی اظهار داشت: آنان به محض اذان مغرب، افطاری مختصری صرف کنند و با فاصله شام بخورند تا معده آنها سنگین نشود، که این مسئله سبب سردرد آنان می شود.
    متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: باتوجه به اینکه بدن در روزهای اول ماه رمضان با شرایط جدید عادت نکرده، احتمال بروز میگرن در آنان وجود دارد؛ بنابراین از همین الان که چند روز به ماه رمضان باقی مانده، شرایط غذا خوردن خود را به ماه رمضان شبیه کنند.
    وی ادامه داد: به عبارت دیگر در این ایام مانده به ماه رمضان، از خوردن ناهار سنگین پرهیز و شام خود را اول شب صرف کنند و مصرف چای، قهوه و نسکافه را به تدریج کم کرده و در صورت تمایل، با میزان کمتر در شب استفاده کنند.
    استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: یکی از مواردی که سبب سردرد در افراد مستعد در روزهای اول ماه رمضان می شود، قطع چای، قهوه و نسکافه است که اگر این کار را چند روز قبل از آغاز ماه رمضان بتدریج انجام دهند، این اتفاق معمولا نمی افتد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.