حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
مسابقۀ قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» از شبکه الکوثر پخش می‌شود
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت: 12:34
  • شناسه : 7625
    بازدید 8
    2

    بزرگترین مسابقه تلویزیونی قرآنی جهان اسلام با نام «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» و از ابتکارات شبکه جهانی الکوثر معاونت برونمرزی از ماه مبارک رمضان برگزار می شود. مسابقۀ قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» بزرگترین و نخستین مسابقات زندۀ تلویزیونی قرآنی جهان اسلام و از ابتکارات شبکۀ جهانی الکوثر است. این مسابقۀ بین‌المللی یازده سال است که در […]

    پ
    پ

    بزرگترین مسابقه تلویزیونی قرآنی جهان اسلام با نام «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» و از ابتکارات شبکه جهانی الکوثر معاونت برونمرزی از ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
    مسابقۀ قرآنی «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» بزرگترین و نخستین مسابقات زندۀ تلویزیونی قرآنی جهان اسلام و از ابتکارات شبکۀ جهانی الکوثر است.

    این مسابقۀ بین‌المللی یازده سال است که در ماه مبارک رمضان و به‌ همت شبکۀ جهانی الکوثر برگزار می‌شود، و شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف جهان با شرکت در این مسابقه به صورت زنده و تلفنی آیاتی از قرآن کریم را قرائت می‌کنند.

    درخصوص وجه تمایز این دوره در مقایسه با دوره های قبل می توان به فراهم شدن امکان اجرای تصویری قاریان از طریق اسکایپ اشاره کرد.

    در این دوره از برگزاری مسابقات، تغییراتی در گرافیک و فرم اجرای برنامه و داوری ایجاد شده است به نحوی که قاریان به صورت آنلاین می توانند رتبۀ خود را در میان همۀ شرکت کنندگان مشاهده کنند.

    کمیتۀ داوران این مسابقات، متشکل از داوران بین‌المللی از کشورهای مختلف اسلامی از جمله مصر، سوریه، عراق و ایران است که به‌ صورت دوره‌ای تغییر می‌کنند.

    گفتنی است که هر شب ۵ نفر از ۵ کشور به رقابت می‌پردازند و در پایان مرحله نخست این مسابقات، ۲۵ قاری برگزیده به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می‌کنند.

    از میان این بیست و پنج نفر قاری برگزیده ، پنج قاری به مرحله نهایی راه می‌یابند و برای کسب رتبه‌های اول تا پنجم این مسابقات با هم رقابت می‌کنند.

    مرحله نهایی این مسابقات در شب عید سعید فطر برگزار می‌شود.

    این مسابقات هر شب ساعت ۲۳:۳۰ به ‌وقت تهران از شبکۀ جهانی الکوثر پخش می‌شود.

    **رونمایی اپلیکیشن جدید دو زبانه، ویژۀ ماه مبارک رمضان

    اپلیکیشن منیر (ویژه ماه مبارک رمضان) با همت و تلاش شبکۀ جهانی الکوثر به دو زبان فارسی و عربی منتشر شد.

    این اپلیکیشن تمام نیازهای کاربران را در ماه مبارک رمضان برطرف می‌کند.

    از مهم‌ترین بخش‌های این اپلیکیشن می‌توان به قرآن کریم، ادعیه، اعمال مشترک، احکام ماه رمضان و اعمال شب های قدر اشاره کرد.

    در بخش قرآن کریم ضمن امکان مرور آیات قرآن، ترتیل آیات با صدای اساتید قرآن کریم همچون دکتر احمد احمد نعینع، مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد، مرحوم محمد صدیق المنشاوی و مرحوم مصطفی اسماعیل قابل شنیدن است.

    ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان، دعای افتتاح، ابوحمزه ثمالی، احکام روزه، اعمال شب های قدر از دیگر بخش های این اپلیکیشن است.

    این اپلیکیشن به دو زبان فارسی و عربی منتشر شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.