حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
ماه رمضان مصرف بنزین کشور را کاهش داد
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 13:56
  • شناسه : 5425
    بازدید 7
    0

    میزان مصرف بنزین در ماه مبارک رمضان به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است، به گونه‌ای که رکورد کمترین میزان مصرف در سال ۱۳۹۵ در ۲۱ خردادماه به ثبت رسید. به گزارش ایرنا، با شروع ماه مبارک رمضان و کاهش حجم سفرهای برون شهری، میزان مصرف بنزین درکشور روندی کاهشی داشته است. در حالی که در […]

    پ
    پ

    میزان مصرف بنزین در ماه مبارک رمضان به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است، به گونه‌ای که رکورد کمترین میزان مصرف در سال ۱۳۹۵ در ۲۱ خردادماه به ثبت رسید.

    به گزارش ایرنا، با شروع ماه مبارک رمضان و کاهش حجم سفرهای برون شهری، میزان مصرف بنزین درکشور روندی کاهشی داشته است.

    در حالی که در ۱۷ خردادماه (پش از آغاز ماه رمضان) ۷۳٫۹ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده بود، در ۱۸ خردادماه میزان مصرف بیش از چهار میلیون لیتر کاهش یافت.

    براساس گزارش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در نخستین روز از ماه مبارک رمضان (۱۸ خرداد) ۶۹٫۶ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد.

    میزان مصرف بنزین در ۱۹ خرداد به ۶۸٫۸ میلیون لیتر و در ۲۰ خرداد به ۷۲٫۱ میلیون لیتر می‌رسد.

    در ادامه روند کاهشی مصرف بنزین، رکورد کمترین میزان مصرف بنزین در امسال در روز جمعه (۲۱ خردادماه) با مصرف ۵۶٫۷ میلیون لیتر به ثبت می‌رسد.

    پیش از این کمترین میزان مصرف بنزین در سال ۱۳۹۵ به روز ۲۷ فروردین ماه امسال با مصرف ۵۷ میلیون لیتر و روز ۲۰ فروردین‌ماه با مصرف ۵۸٫۹ میلیون لیتر تعلق داشته است.

    اگرچه میزان مصرف بنزین در ماه رمضان کاهش یافته است، اما پیش‌بینی می‌شود با پایان یافتن این ماه، موج سفرهای تابستانی آغاز شود و به تبع آن شاهد جهش در میزان مصرف بنزین خواهیم بود.

    میانگین مصرف بنزین کشور در سال ۱۳۹۴ روزانه ۷۰٫۵ میلیون لیتر بوده است و پیش‌بینی می‌شود امسال حجم مصرف بنزین نسبت به سال گذشته بیش از یک درصد رشد داشته باشد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.