حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
لزوم پیروی از هرم غذایی استاندارد در ماه رمضان
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت: 4:55
  • شناسه : 7274
    بازدید 10
    0

    محمد هاشمی دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران در گفت‌وگو با فارس، گفت: نیاز بدن انسان به مواد غذایی در ایام مختلف سال متفاوت نیست معمولاً مواد خوراکی به دو منظور کسب انرژی برای فعالیت روزمره و همچنین ترمیم بافت‌های فرسوده بدن مصرف می‌شود. وی افزود: در ماه رمضان که وعده‌های غذایی از افطار […]

    پ
    پ

    محمد هاشمی دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران در گفت‌وگو با فارس، گفت: نیاز بدن انسان به مواد غذایی در ایام مختلف سال متفاوت نیست معمولاً مواد خوراکی به دو منظور کسب انرژی برای فعالیت روزمره و همچنین ترمیم بافت‌های فرسوده بدن مصرف می‌شود.

    وی افزود: در ماه رمضان که وعده‌های غذایی از افطار تا سحر محدود می شود افراد باید طوری برنامه‌ریزی کنند که بتوانند مواد خوراکی مورد نیاز بدن را در وعده افطار تا سحر تأمین کنند تا دچار کم‌اشتهایی و کاهش وزن شدید نشوند.

    دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: در ماه رمضان معمولاً عده‌ای از افراد دچار کاهش وزن شدید و عده‌ای نیز به دلیل خوردن مواد غذایی همچون حلیم،‌ زولبیا و مواد پرچربی که در دیگر ایام سال از آن استفاده نمی‌کنند دچار اضافه وزن شدید می‌شوند.

    هاشمی گفت: افراد باید در تمام ایام سال از الگوی هرم تغذیه استاندارد پیروی کند یعنی برنامه غذایی آنها متنوع، متعادل و متناسب با فعالیت روزمره و جثه بدن باشد.

    وی ادامه داد: افرادی که در ماه رمضان یا دیگر ایام سال در فاصله زمانی کم دچار کاهش وزن شدید می‌شوند باید حتماً به اصلاح الگوی تغذیه خود بپردازند و در صورتی که نتوانند وزن از دست رفته را جبران کند باید حتماً بعد از ماه رمضان به پزشک متخصص مراجعه کند.

    دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران، گفت: برای تأمین مواد خوراکی بدن در وعده بین افطار تا سحر از نان و غلات، فیبر در وعده سحر استفاده کنند همچنین توصیه می‌شود شروع افطار با مایعات گرم باشد و میوه‌‌جات در فاصله بین شام تا سحر برای جبران آب از دست رفته بدن استفاده شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.