حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3654 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
فراخوان انتقال خون تهران در تعطیلات عیدفطر
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت: 2:00
  • شناسه : 3828
    بازدید 7
    1

     مدیر کل انتقال خون استان تهران ضمن ابراز نگرانی نسبت به امکان کمبود خون و فرآورده‌های خونی در تعطیلات عید فطر از مردم درخواست کرد که در تعطیلات نسبت به اهدای خون اقدام کنند. دکتر فاطمه نادعلی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سازمان انتقال خون تهران ۸۰ درصد نیاز خونی خود را تامین می‌کند و […]

    پ
    پ

     مدیر کل انتقال خون استان تهران ضمن ابراز نگرانی نسبت به امکان کمبود خون و فرآورده‌های خونی در تعطیلات عید فطر از مردم درخواست کرد که در تعطیلات نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

    دکتر فاطمه نادعلی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سازمان انتقال خون تهران ۸۰ درصد نیاز خونی خود را تامین می‌کند و ۲۰ درصد آن را از طریق شبکه خون‌رسانی سازمان انتقال خون و از سایر استان‌ها دریافت می‌کنیم.

    وی با بیان اینکه درایام تعطیلات از جمله عید سعیدفطر مردم ازتهران خارج می‌شوند و ممکن است کاهش اهدای خون داشته باشیم، گفت: این موضوع در رابطه با تهیه پلاکت حائز اهمیت است. من از مردم درخواست می‌کنم در تعطیلات چند روزه، انتقال خون استان تهران را یاری کنند تا بتوانیم خونگیری خوبی در این ایام بویژه در تعطیلات پیش رو داشته و بیمارستان‌های تحت پوشش خود و بیماران را حمایت کنیم.

    کاهش اهدای خون در رمضان ۹۴ نسبت به ۹۳

    نادعلی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال نسبت به سال گذشته با کاهش آمار اهدای خون مواجه بودیم که به دلیل کاهش مراجعه مردم بوده است، گفت: تحلیل چرایی این موضوع را در دستور کار خود قرار دادیم تا علت دقیق این موضوع را بیابیم. البته فکر می‌کنم یکی از علل مهم این اتفاق گرمای بیش از حد هوا و طولانی بودن مدت زمان روزه‌داری بوده است چرا که مردم روزه بوده و به ویژه در بعد از ظهرها کمتر برای اهدای خون مراجعه می‌کنند.

    مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران افزود: این کاهش آمار درحالی ‌است که امسال تمام مراکز اهدای خون تهران را باز نگه داشتیم و حتی سه مرکز بزرگ وصال، نارمک و پیروزی را در ساعات بعد از افطار و در شب‌های عادی تا یک بامداد و در شب‌های قدرتا ۲ بامداد باز نگه داشتیم. همچنین تیم‌های سیار در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، هیات رزمندگان غرب، گلزار شهدای ورامین و محل برگزاری جشن رمضان نیز مستقر بودند.

    نادعلی ضمن ابراز نگرانی نسبت به امکان کمبود خون و فرآوردهای خونی در سه روز تعطیلات عید فطر و با اشاره به تلاش وسیع کارکنان انتقال خون، گفت: از آنجا که در روزهای قبل از ماه مبارک رمضان با ذخیره خوبی وارد ماه رمضان شدیم تا به حال مشکلی در این زمینه نداشتیم. اما امیدوارم مردمی که در تهران حضور دارند به مراکز اهدای خون مراجعه کنند تا در تعطیلات پیش رو نیز با مشکلی در این زمینه مواجه نشویم.

    وی تاکید کرد که بیشترین نیاز انتقال خون تهران در بخش پلاکت است. زیرا گلبول‌های قرمز را می‌توان از طریق شبکه خون‌رسانی و از سایر شهر‌ها تهیه کرد؛ اما به دلیل طول عمر کوتاه پلاکت مجبور هستیم در انتقال خون تهران خون گرفته و پلاکت آن را جدا کنیم و در اختیار بیمارانی که خونریزی دارند قرار دهیم.

    نادعلی افزود: جهت رفاه حال همشهریان عزیزی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند در خواست می‌شود قبل از مراجعه،‌ از مراکز اهدای خون و ساعات کار آنها مطلع شوند و کارت ملی خود را نیز همراه داشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.