حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
شباهت های روزه داری مسیحیان با مسلمانان/ توجه به تزکیه نفس و روح
  • ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت: 3:05
  • شناسه : 8586
    بازدید 6
    0

    یک دانشجوی مسیحی که در ایران درحال تحصیل است گفت: در دین مسیحیت نیز مانند اسلام پاکسازی روح از گرسنگی مهم تر بوده و هدف اصلی از روزه، تزکیه نفس و روح است. به گزارش مهر، ویژه برنامه «دعوت» رادیو گفت و گو به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به گفت و گو با […]

    پ
    پ

    یک دانشجوی مسیحی که در ایران درحال تحصیل است گفت: در دین مسیحیت نیز مانند اسلام پاکسازی روح از گرسنگی مهم تر بوده و هدف اصلی از روزه، تزکیه نفس و روح است.

    به گزارش مهر، ویژه برنامه «دعوت» رادیو گفت و گو به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به گفت و گو با مسلمانان خارجی مقیم ایران می پردازد. این ویژه برنامه با حضور شوشان آزاتیان دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی از کشور ارمنستان از شبکه رادیویی گفت و گو به روی آنتن رفت.

    دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی از کشور ارمنستان در این ویژه برنامه با تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان به ایرانیان و تمام مسلمانان جهان گفت: من مسیحی هستم و در کشور ارمنستان، در رشته ایران شناسی تحصیل کردم. در حال حاضر نیز در مقطع دکتری رشته زبان شناسی دانشگاه شهید بهشتی ایران مشغول تحصیل هستم.

    وی در ادامه بیان داشت: تعداد مسلمانان در کشور ارمنستان بسیار کم است و فقط ایرانیان مقیم ارمنستان، مسلمانان اند.

    دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی از کشور ارمنستان گفت: مسلمانان در ماه مبارک رمضان به مدت سی روز روزه می گیرند اما برای ارمنی ها چهل روز است. مسلمانان از اذان صبح تا اذان مغرب از خوردن و آشامیدن خودداری می کنند اما ارمنی ها در این چهل روز فقط خوراکی هایی را که مربوط به حیوانات است مانند گوشت و لبنیات استفاده نمی کنند و آب و سبزیجات و مواد غذایی دیگر را در طول روز مصرف می کنند.

    شوشان آزاتیان خاطرنشان کرد: شباهت های مهمی میان مسلمانان و مسیحی های ارمنستان در روزه ماه مبارک رمضان وجود دارد. ما مسیحیان مانند مسلمانان اجازه نداریم که در این ماه دروغ بگوییم و تهمت بزنیم و کارهای ناپسند انجام دهیم. به عبارت دیگر در دین مسیحیت نیز مانند اسلام پاکسازی روح از گرسنگی مهم تر بوده و هدف اصلی از روزه، تزکیه نفس و روح است.

    وی در ادامه مطلب یادآور شد: در ماه مبارک رمضان مردم آرام تر و با یکدیگر مهربان تر می شوند و علاوه بر این دروغ و غیبت هم کمتر است.

    دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی از کشور ارمنستان بیان داشت: تفاوت در دین هیچ وقت مانع روابط دوستانه میان ایران و ارمنستان نبوده و این دو کشور رابطه بسیار قوی در زمینه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارند. کشور ایران بیش از ۴۰۰ کلیسا دارد و در ارمنستان نیز مسجد کبود ویژه مسلمانان وجود دارد.

    شوشان آزاتیان در پایان این ویژه برنامه ابراز داشت: آرزو می کنم که خداوند ظهور منجی و موعود آخر الزمان را نزدیک کند تا جهان از عدل و داد پر شود و دل های مسلمانان و مسیحیان جهان به یکدیگر نزدیک تر شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.