حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
سحری چه بخوریم؟
  • ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت: 0:00
  • شناسه : 6794
    بازدید 5
    0

    یک پزشک تغذیه با تاکید بر وجود چربی نرمال در ترکیب غذایی سحری گفت: سالاد، سبزی، برنج، خورشت، نان و … در ترکیب غذایی سحری مناسب بوده و باید از مصرف زیاد سرخ‌کردنی‌ها و موادغذایی چربی در این وعده خودداری شود. دکترحسن فرهاد غیبی در گفت‌وگو با ایسنا،  با تاکید بر مصرف سالاد و سبزی […]

    پ
    پ

    یک پزشک تغذیه با تاکید بر وجود چربی نرمال در ترکیب غذایی سحری گفت: سالاد، سبزی، برنج، خورشت، نان و … در ترکیب غذایی سحری مناسب بوده و باید از مصرف زیاد سرخ‌کردنی‌ها و موادغذایی چربی در این وعده خودداری شود.

    دکترحسن فرهاد غیبی در گفت‌وگو با ایسنا،  با تاکید بر مصرف سالاد و سبزی در ترکیب غذایی سحری، اظهار کرد: سحری باید همانند وعده‌ی ناهار مصرف شود و مواد غذایی که در روزهای عادی در وعده‌ی ناهار استفاده می‌شد، در سحری مصرف شود.

    وی با اشاره به نوشیدن حداکثر یک فنجان چای در سحری، خاطرنشان کرد: روزه‌داران سعی کنند در ترکیب غذایی سحری از مصرف زیاد چای خودداری کنند، چرا که احتمال دارد در ساعات‌های روز با تشنگی مواجه شوند.

    فرهاد غیبی افزود: در ماه مبارک رمضان برخی از روزه‌داران با سردرد مواجه می‌شوند که ناشی از کاهش قندخون نبوده و احتمال دارد در نتیجه‌ی عادت فرد به چای عارض شود.

    وی با تاکید بر رعایت نکات تغذیه‌ای در ایام مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: مصرف سوسیس، کالباس، غذاهای خشک، کوکو، کتلت و بادمجان در سحری مورد تایید نبوده اما مصرف سالاد، برنج با خورشت، نان، میوه و یک فنجان شیر مناسب این وعده‌ی غذایی است.

    وی با اشاره به اینکه بهتر است بین سحری و خواب بعد از آن، یک ساعت فاصله بیفتد، خاطرنشان کرد: رعایت این نکته به ویژه برای افرادی که نگران بالا رفتن وزن خود هستند، ضروری است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.