حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3576 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 1 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
ساعت فعالیت رستوران‌ها بعد از ماه رمضان تغییر کرد
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت: 22:49
  • شناسه : 11118
    بازدید 3
    0

    در ماه مبارک رمضان ساعت فعالیت برخی از واحدهای صنفی تا سحر تغییر می‌کند و با پایان یافتن این ماه ساعت فعالیت آنها به روال سابق برمی‌گردد که با توجه به این قانون به نظر می‌رسد روزهای تعطیل این هفته جزو شرایط ماه رمضان قرار نمی‌گیرد و واحدهای صنفی باید حداکثر تا یک بامداد فعالیت […]

    ارسال توسط :
    پ
    پ

    در ماه مبارک رمضان ساعت فعالیت برخی از واحدهای صنفی تا سحر تغییر می‌کند و با پایان یافتن این ماه ساعت فعالیت آنها به روال سابق برمی‌گردد که با توجه به این قانون به نظر می‌رسد روزهای تعطیل این هفته جزو شرایط ماه رمضان قرار نمی‌گیرد و واحدهای صنفی باید حداکثر تا یک بامداد فعالیت داشته باشند.

    هر سال در ماه مبارک رمضان به واحدهای صنفی عرضه‌کننده کالا و مواد خوراکی این اجازه داده می‌شود تا حدود نیم ساعت قبل از اذان صبح به فعالیت بپردازند و با پایان یافتن ماه مبارک رمضان ساعت فعالیت واحدهای صنفی به شرایط عادی باز می‌گردد اما در ماه مبارک رمضان سال جاری بعد از این ایام تعطیلات چند روزه‌ای وجود دارد که این سوال مطرح است که آیا واحدهای صنفی تا ابتدای هفته آینده این امکان را دارند تا سحر به فعالیت بپردازند یا با آغاز ماه شوال با وجود تعطیلات آخر هفته، اجازه فعالیت تا سحر را ندارند.

    در این رابطه سید علی میرابراهیمی- رئیس اتحادیه رستوران‌دارها و سلف سرویس‌ها به ایسنا گفت: طبق قانون در تمام ایام سال به جز ماه مبارک رمضان واحدهای صنفی حداکثر تا ساعت ۱ بامداد اجازه فعالیت دارند.

    وی ادامه داد: واحدهای صنفی در شش ماهه اول سال تا ساعت ۱ بامداد و در شش ماهه دوم سال حداکثر تا ساعت ۱۲ شب امکان فعالیت دارند.

    میرابراهیمی در رابطه با تعطیلات آخر هفته جاری، تاکید کرد: با اعلام رؤیت ماه شوال و زمان عید فطر واحدهای صنفی باید فعالیت خود را متناسب با ساعت اعلامی گذشته، متناسب کنند و در تعطیلات پیش رو اجازه فعالیت تا سحر را ندارند.

    همچنین در کنار این موضوع بارها دیده شده که افرادی که غذا و سفارش خود را در قالب سفارش بیرون‌بر می‌دهند هزینه قابل توجهی برای ظروف یک بار مصرف و پک غذا پرداخت می‌کنند که جای سوال دارد آیا هزینه ظروف یک بار مصرف و پک برعهده مشتری است؟

    رئیس اتحادیه رستوران‌دارها و سلف سرویس‌ها در رابطه با این موضوع نیز گفت: ظروف یک بار مصرفی که برای باقی مانده غذای مشتری استفاده می‌شود همراه با هزینه‌ای نباید باشد اما اگر واحد رستورانی این هزینه را دریافت می‌کند قانونا مرتکب خلاف نشده است.

    وی ادامه داد: در ظروف یک بار مصرف ساده که برای سفارش‌های بیرون بر استفاده می‌شود اخلاقاً نباید هزینه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفت اما همانطور که گفته شد دریافت هزینه خلاف قانون نیست.

    میرابراهیمی تاکید کرد: برخی از ظروف مصرفی در پک غذا و سفارش‌های بیرون‌بر دارای کیفیت و ظرافت قابل توجهی است که برای این دست محصولات باید مشتری هزینه را پرداخت کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.