حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
زائرین و مجاورین روزه دار افطار هرشب مهمان حضرت امام رضا (ع) هستند
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 13:03
  • شناسه : 4801
    بازدید 5
    2

    معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در ماه مبارک رمضان تمام زائران و مجاورانی که نماز مغرب و عشا را در حرم مطهر رضوی اقامه کنند، افطار مهمان آن حضرت هستند. به گزارش ایرنا، سید خلیل منبتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هر شب از ماه مبارک رمضان سفره […]

    پ
    پ

    معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در ماه مبارک رمضان تمام زائران و مجاورانی که نماز مغرب و عشا را در حرم مطهر رضوی اقامه کنند، افطار مهمان آن حضرت هستند.
    به گزارش ایرنا، سید خلیل منبتی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هر شب از ماه مبارک رمضان سفره ای به طول سه هزار متر به کمک ۵۰۰ خادم در صحن هدایت حرم مطهر رضوی برای ۱۲ هزار نفر از مجاوران پهن می شود و شهروندان مشهد یک ساعت قبل از اذان با در دست داشتن کارت دعوت آستان قدس رضوی در این محفل حضور می یابند.
    وی اظهار کرد: در طول ماه مبارک رمضان در مجموع ۳۶۰ هزار نفر از شهروندان مشهد مهمان بزرگترین سفره افطاری جهان اسلام در حرم مطهر رضوی خواهند بود.
    وی گفت: توزیع کارت دعوت سفره اکرام رضوی از چند روز قبل در محلات مختلف شهر مشهد آغاز شده و به هر خانواده دست کم چهار کارت تعلق می گیرد.
    معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: توزیع کارت های دعوت به صورت اتفاقی در محلات مختلف شهر توسط خدام انجام می گیرد و محلاتی که سال گذشته کارت دعوت را دریافت کردند، امسال از آن بهره مند نمی شوند.
    وی اظهار کرد: هر شب یک هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی مهمان سفره اکرام رضوی هستند و در سه شب قدر ۱۰ هزار نفر از مددجویان در این سفره پذیرایی می شوند.
    وی گفت: هنگام اقامه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر رضوی نیز هر شب ۸۰ هزار بسته سبک افطاری بین نمازگزاران توزیع می شود.
    معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی افزود: برای نمازگزاران عید فطر در حرم مطهر رضوی نیز ۵۰۰ هزار بسته مواد غذایی متبرک در نظر گرفته شده است.
    وی اظهار کرد: هر شب ۱۰ هزار خدمه و در شبهای قدر ۲۰ هزار خدمه در حرم مطهر رضوی به زائران و مجاوران خدمت رسانی می کنند.

    * پخش برنامه های آستان قدس رضوی در ماه رمضان از ۵ شبکه سیما
    مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی نیز در جمع خبرنگاران گفت: به منظور تاثیرگذاری ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی در ماه رمضان پوشش رسانه ای این برنامه ها بسیار گسترده تر از سال گذشته خواهد بود و پخش آن از طریق پنج شبکه سیما شامل شبکه های یک، دو، سه، پنج و شبکه پویا انجام می شود.
    محمد امین توکلی زاده افزود: مراسم احیای شب‌ های قدر در حرم مطهر رضوی در شب های ۱۹ و ۲۱ رمضان از شبکه اول و در شب ۲۳ رمضان از سبکه سوم سیما به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد.
    وی اظهار کرد: همچنین در راستای توسعه رسانه ای برنامه های آستان قدس رضوی، راه اندازی دو شبکه ماهواره ای به زبان های انگلیسی – اسپانیایی و عربی – اردو با نام حضرت امام رضا (ع) در دستور کار قرار گرفته است.
    وی گفت: راه‌ اندازی نخستین استودیوی آستان قدس رضوی در نیم طبقه دوم صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی آغاز شده و تاکنون ۸۰ درصد کار انجام شده است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.