حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
روزه گرفتن را با چه غذاهایی آسان کنیم؟
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت: 4:40
  • شناسه : 2427
    بازدید 7
    1

    مصرف مواد خوراکی با ارزش غذایی بالا در وعده سحری و افطار و همچنین خوردن میوه‌ها و سبزیجات دارای فیبر زیاد می‌تواند در کاهش احساس گرسنگی و تشنگی در طی روز موثر باشد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اصول رژیم غذایی ماه رمضان هم‌ مانند سایر ماه‌های سال است به طوریکه توصیه‌های کلی در این ایام […]

    پ
    پ

    مصرف مواد خوراکی با ارزش غذایی بالا در وعده سحری و افطار و همچنین خوردن میوه‌ها و سبزیجات دارای فیبر زیاد می‌تواند در کاهش احساس گرسنگی و تشنگی در طی روز موثر باشد.

    به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ اصول رژیم غذایی ماه رمضان هم‌ مانند سایر ماه‌های سال است به طوریکه توصیه‌های کلی در این ایام باید رعایت شود با این تفاوت که تعداد وعده‌های غذایی کاهش می‌یابد رعایت برخی نکات در وعده‌های سحری و افطار به منظور حفظ سلامتی و روزه‌داری موفق لازم است اصل کلی برای پیروی از برنامه‌ غذایی صحیح مصرف غذاهای متنوع است.

    رعایت این مسئله در ماه مبارک رمضان دارای اهمیت بالایی است برخلاف تصور عموم احتیاجی به مصرف مواد غذایی که از حجم زیادی بر خوردارند در وعده‌های افطار و سحر نیست.

    درواقع برنامه غذایی این ایام باید به گونه‌ای تنظیم شود که منجر به اضافه وزن و یا کاهش‌ وزن آن نشود. البته در افرادی که اضافه وزن دارند این ماه بهترین فرصت برای استفاده از غذاهای سبک و کم کالری و در نهایت کاهش وزن است.

    خوراکی‌های کاهش دهنده گرسنگی و تشنگی

    محسن خوش نیت فوق تخصص غدد درون ریز در رابطه با تغذیه مناسب و تاثیرات آن بر سلامت جسم و روان در گفت‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف نان و غلات به عنوان مواد تامین کننده انرژی به علت داشتن ترکیبات نشاسته‌ای و فیبر، ویتامین های گروه B ، آهن، منیزیم و پروتئین که در رشد بدن و سلامت اعصاب نقش دارند در ماه رمضان توصیه می‌شود.

    وی افزود: مصرف انواع مختلف سبزیجات مانند کاهو،‌ اسفناج،‌ ذرت به علت دارا بودن فیبر بالا، ویتامین A، ویتامین C‌، پتاسیم و منیزیم و همچنین میوه‌هایی که غنی از ویتامین C  هستند نظیر پرتقال‌، لیمو ترش، نارنج در بین وعده افطار و سحر برای تامین آب مورد نیاز بدن برای روزه‌داران حائز اهمیت است.

    پر خوری در وعده سحری نه تنها از احساس گرسنگی در ساعات انتهایی روز جلوگیری نمی‌کند بلکه در ساعات ابتدایی پس از سحر فشار زیادی بر معده و دستگاه گوارش فرد وارد می‌کند در همین راستا پیام فرح‌بخش متخصص تغذیه می‌گوید: بهترین گزینه برای وعده سحری مصرف غذاهای سنتی ایرانی شامل انواع خورش‌ها است. در واقع غذای مصرفی باید متشکل از نان-برنج-گوشت و مرغ باشد چرا که باید انرژی لازم در طی روز برای روزه داران تامین گردد.

    پرهیز از میان وعده‌های پرچرب
    وی با تاکید بر اینکه بین افطار و سحر باید مقدار کافی مایعات برای جلوگیری از کم‌آب شدن بدن مصرف شد، تاکید کرد: مصرف میوه‌های تازه مانند هندوانه و انگور که دارای آب فراوانی هستند توصیه می‌شود ضمن اینکه باید از صرف میان وعده‌های چرب و حاوی نمک زیاد مانند پفک و چیپس که منجر به احساس تشنگی برای روزه داران را در طی روز می‌شود، خودداری کرد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.