حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
روزه داران از خوردن غذاهای شیرین پرهیز کنند/ لزوم مصرف گوشت و لبنیات در ماه مبارک رمضان
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 6:36
  • شناسه : 4393
    بازدید 12
    1

     عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: خوردن غذاهای شیرین در سحر به روزه داران توصیه نمی شود. به گزارش میزان، دکتر سوده رازقی جهرمی گفت: افرادی که در ماه مبارک رمضان وعده شام را قطع می کنند دچار افت قند و بی حوصلگی می شوند. وی افزود: برخی از روزه داران عنوان می کنند […]

    پ
    پ

     عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: خوردن غذاهای شیرین در سحر به روزه داران توصیه نمی شود.

    به گزارش میزان، دکتر سوده رازقی جهرمی گفت: افرادی که در ماه مبارک رمضان وعده شام را قطع می کنند دچار افت قند و بی حوصلگی می شوند.
    وی افزود: برخی از روزه داران عنوان می کنند که به دلیل بیدار شدن در سحر و خوردن وعده سحری دیگر شام نمی خورند اما این کار باعث می شود افراد در طول روز دچار بی حوصلگی شده و روز سختی را پشت سر بگذرانند.
    عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تاثیر غذاهای شیرین در افت قند افراد خاطرنشان کرد: خوردن غذاهای شیرین در وعده سحری سبب افت شدید قند خون شده و درخواست ما از روزه داران این است که از خوردن غذاهای شیرین معمول جلوگیری کنند.
    وی ادامه داد: افراد در وعده سحری خود، گوشت و لبنیات را قرار دهند و خوردن حبوبات را نیز فراموش نکنند.
    رازقی جهرمی با بیان اینکه افراد از خوردن هم زمان وعده افطار و شام پرهیز کنند گفت: پیشنهاد می کنیم روزه داران در وعده افطاری و شام خود فاصله زمانی مشخصی را رعایت کرده و پس از خوردن یک افطاری سبک مانند سوپ، شیر، نان و پنیر شام خود را میل کنند.
    عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی بهترین نوشیدنی برای روزه داران را آب دانست و تاکید کرد: اگرچه مصرف زیاد آب در موقع سحری مفید نیست اما از آنجایی که بهترین نوشیدنی آب است خوردن آن توصیه می شود.
    وی ادامه داد: بهتر است روزه داران در ایام ماه مبارک رمضان از نوشیدن نوشیدنی های شور مانند دوغ بپرهیزند.
    رازقی جهرمی با اشاره به اهمیت ورزش کردن روزه داران در ایام ماه مبارک رمضان تصریح کرد: روزه داران برای عدم افزایش وزن در ماه رمضان در ساعاتی که روزه نیستند به ورزش بپردازند و تنقلات پر انرژی نیز نخورند.
    عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی خوردن شیر و سبزی را یک الزام دانست و تصریح کرد: روزه داران در ماه رمضان روزانه ۲ تا ۳ لیوان شیر خورده و در وعده های غذایی خود سبزی و ماست را قرار دهند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.