حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۲۵ فروردین , ۱۴۰۳ Saturday, 13 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
روزه‌داری میانبری برای تناسب اندام
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت: 9:03
  • شناسه : 6957
    بازدید 9
    0

    کوچک کردن شکم‌های چاق و فربه و رسیدن به تناسب اندام، امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از مردم است که روزه داری میانبری مطمئن برای حل این مشکل محسوب می‌شود. داشتن اندامی متناسب از آرزوهای همه مردم است به خصوص آنان که اضافه وزن دارند. این افراد یکی از دغدغه‌های مهم زندگیشان رسیدن به […]

    پ
    پ

    کوچک کردن شکم‌های چاق و فربه و رسیدن به تناسب اندام، امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از مردم است که روزه داری میانبری مطمئن برای حل این مشکل محسوب می‌شود.

    داشتن اندامی متناسب از آرزوهای همه مردم است به خصوص آنان که اضافه وزن دارند. این افراد یکی از دغدغه‌های مهم زندگیشان رسیدن به وزن متناسب و تخت کردن شکمشان است.

    معمولا این افراد دنبال ساده‌ترین راه برای تخت کردن شکمشان هستند و در جستجوی راه‌های میانبر برای این کار می‌گردند. به همین دلیل هر جا که راه میانبر و آسان تری برای کاهش وزن و تخت کردن شکم می‌بینند یا از کسی می‌شنوند، آن راه را امتحان می‌کنند. راه هایی مانند نوشابه‌های چربی سوز، بستن شکم با لاستیک و … که از کسی می‌شنوند و یا در آگهی‌های های تبلیغاتی که توسط افرادی با اندام متناسب تبلیغ می‌شوند، می‌بینند و این افراد فکر می‌کنند که این مبلغان با این راه‌ها به این اندام رسیده اند.

    این راههای میانبر که به افراد پیشنهاد می‌شود بسیار زیاد است و ما قصد نداریم که آن‌ها را نام ببریم و بررسی کنیم، زیرا معمولا کسی از این راه‌ها به جواب و نتیجه دلخواه نرسیده است.

    ما می‌خواهیم یک راه را برای تخت کردن شکم امروز معرفی کنیم که بی مناسبت با ایام ماه مبارک رمضان هم نیست. همه ما قبول داریم که مهمترین عامل تخت شدن شکم، کاهش وزن و سوزاندن چربی است. بهترین روش از دست دادن چربی شکم، کمتر غذا خوردن و تحرک بیشتر است. به عبارت دیگر شما باید کالری کمتری را نسبت به مقداری که می‌سوزانید، بخورید. این کار به شما اجازه کم کردن وزن را می‌دهد و این کار اگر با ورزش مناسب همراه شود شما می‌توانید، توده غیر چربی (عضلانی) را افزایش داده و توده چربی را کاهش دهید. از نظر علمی به هنگام کاهش وزن یعنی حالت چربی سوزی بدن در جستجوی منابع انرژِی است، زیرا شما به اندازه کافی از راه غذا خوردن انرژی دریافت نمی‌کنید. چربی بدن بیشترین و مهمترین منبع انرژی است بنابراین بدن چربی‌ها را هدف قرار می‌دهد. البته فکر نکنید بدن مستقیما می‌رود و چربی دور شکم را می‌سوزاند هیچ روش ویژه‌ای شکم شما را هدف قرار نمیدهد.

    حالت کاهش وزن سرانجام توده عضلانی شما را نیز هدف قرار می‌دهد. برای جلوگیری از چنین اتفاقی نیاز به تحریک موثر عضلات مانند استفاده از تمرینات مقاومتی دارید، چون هورمون‌ها را فعال کرده و با تکثیر سلولی از تحلیل عضلانی جلوگری می‌کند.

    یکی از روش‌ها موثر دیگر برای کاهش وزن، گرسنگی طولانی مدت و بیش از ۱۶ ساعت است. در چنین گرسنگی بلند مدتی هورمون هایی مانند گلوکاگون و اپی نفرین برای افزایش سطح قند خون و مهمتر از آن تجزیه کردن بیشتر چربی آزاد می‌شوند.

    در ایام ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای افرادی که اضافه وزن دارند و می‌خواهند وزن خود را کاهش دهند فراهم شده است، اما به شرطی که در زمان افطار گرسنگی و زحمتشان را هدر ندهند. باید مراقب بود که مصرف کالری پس از افطار زیاد نشود، زیرا هیچکدام از این روش‌ها جواب نمی‌دهد اگر ۲ هزار و ۵۰۰ کالری در روز مصرف کنیم و فقط ۲ هزار کالری را بسوزانیم.

    در پایان باید یادآور شد که هیچکدام از روش‌های عجیب و میانبر‌ها برای کاهش وزن به نتیجه نمی‌رسد. اگر فکر می‌کنید بدون تحمل سختی می‌توانید به وزن و اندام دلخواه برسید در اشتباه هستید. این کار به نتیجه نمی‌رسد مگر با کنترل تغذیه و ورزش مناسب.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.