حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3654 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
روزه‌داران از کم‌خوری و پرخوری در ماه‌ رمضان پرهیز کنند
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت: 12:13
  • شناسه : 10117
    بازدید 5
    0

    مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: تغذیه صحیح در ماه رمضان مانند سایر اوقات، به معنای رعایت دو اصل تنوع و تعادل در برنامه غذایی است، بنابراین روزه‌داران باید با رعایت تعادل رژیم غذایی، از کم‌خوری و پرخوری در رمضان پرهیز کنند. مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت‌و‌گو […]

    پ
    پ

    مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: تغذیه صحیح در ماه رمضان مانند سایر اوقات، به معنای رعایت دو اصل تنوع و تعادل در برنامه غذایی است، بنابراین روزه‌داران باید با رعایت تعادل رژیم غذایی، از کم‌خوری و پرخوری در رمضان پرهیز کنند.
    مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با بیان آن که روزه‌داری اسلامی با انگیزه اطاعت و بندگی خداوند و در کمال نشاط معنوی و آمادگی روحی انجام می‌شود، اظهار کرد: در ماه رمضان، فرد این امکان را دارد تا در فاصله زمانی افطار تا سحر با انتخاب غذای مناسب و آشامیدن آب و مایعات، به نیازهای اساسی بدن پاسخ درست و کافی بدهد.
    وی ادامه داد: تنوع به معنای استفاده از گروه‌های غذایی اصلی شامل نان و غلات، شیر و مواد لبنی، سبزی‌ها و میوه جات، گروه گوشت و جایگزین‌های آن و تعادل به معنای استفاده کافی ازهمه گروه‌های غذایی و پرهیز از کم خوری و پر خوری است.
    وی با بیان اینکه انواع نان، برنج، ماکارونی، گندم و جو در گروه غلات قرار دارند، ادامه داد: این گروه تامین کننده انرژی، بعضی از ویتامین‌های گروه ب، آهن و مقداری پروتئین است که توصیه می‌شود افراد بزرگسال روزانه ۶ الی ۱۱ واحد از مواد غذایی این گروه مصرف کنند.
    این کارشناس تغذیه عنوان کرد: در گروه سبزی‌ها، سبزی‌های برگی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، سرشار از ویتامین C و هویج، کدو تنبل، اسفناج، کرفس، بادمجان، کدو سبز، پیاز، سیب‌زمینی و غیره حاوی ویتامین A است.
    علیزاده خاطرنشان کرد: سبزی‌ها مهم ترین منبع انواع ویتامین، املاح و فیبر مورد نیاز بدن هستند که توصیه می‌شود روزانه سه الی پنج واحد سبزی توسط روزه دار مصرف شود.
    مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: یکی از وظایف اصلی مواد غذایی دریافتی، تامین انرژی مورد نیاز سلول‌های بدن است و کربوهیدرات‌ها، چربی و پروتئین‌ها می‌توانند در بدن انرژی تولید کنند که وظیفه اصلی برعهده کربوهیدرات ها است.
    وی افزود: یک برنامه غذایی صحیح در ماه مبارک رمضان که در آن ساعات طولانی روزه داری وجود دارد، می تواند با ممانعت و یا به حداقل رساندن بروز گرسنگی، تشنگی و حالت ضعف و سستی، از تجزیه شدن بافت ماهیچه ای نیز جلوگیری کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.