حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
راه‌هایی معجزه‌آسا برای کاهش تشنگی روزه‌داران
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت: 2:47
  • شناسه : 4341
    بازدید 10
    1

    اکثر روزه‌ داران بخصوص در فصل تابستان با مشکل تشنگی و سردرد مواجه می شوند اما با برخی راه‌های ساده می توان این تشنگی را رفع کرد. شهاب اولیایی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره تأمین آب بدن در ماه رمضان بیان کرد: معمولا به دلیل کاهش مصرف مایعات و آب بدن در تابستان، روزه‌داران […]

    پ
    پ

    اکثر روزه‌ داران بخصوص در فصل تابستان با مشکل تشنگی و سردرد مواجه می شوند اما با برخی راه‌های ساده می توان این تشنگی را رفع کرد.
    شهاب اولیایی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره تأمین آب بدن در ماه رمضان بیان کرد: معمولا به دلیل کاهش مصرف مایعات و آب بدن در تابستان، روزه‌داران با کاهش فعالیت‌های داخل سلولی و درنتیجه اختلال حرکات مواد درون روده مواجه و برخی از افراد هم به یبوست مبتلا می شوند.

    وی با بیان اینکه مصرف تدریجی آب از زمان افطار تا موقع خواب کمبود را جبران می کند، اظهار داشت: وعده سحر مهم‌ترین وعده است که روزه‌داران می‌توانند با مصرف سبزی‌ها و مواد نشاسته‌ای به مقدار مناسب جذب و هضم روده‌ای را کنترل کنند. چون آرد سبوس‌دار و فیبرهای معمولی مانند سبزی ها و میوه‌ها کمک شایانی به تأمین آب در بدن افراد روزه‌دار می‌کند.

    اولیایی گفت: برای تامین آب بدن در این ماه، مصرف میوه، ویتامین و املاح مهم است چون باید با آبرسانی، بدن را برای روزه روز بعد آماده کرد.

    این متخصص تغذیه عنوان کرد: نوشیدن مقدار کافی آب و آبمیوه در فاصله افطار تا سحر و خوردن غذاهای آبکی همچون سوپ می تواند کمبود آب بدن را جبران کند، این نیاز در حدود ۳۰ تا ۳۵ سی سی به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است ( یعنی یک فرد با ۷۰ کیلو وزن باید در حدود ۲تا ۲٫۵ لیتر آب مصرف کند).

    وی توصیه کرد: از یک ساعت بعد افطار تا نیم ساعت قبل از سحری باید بین ۶ تا ۸ لیوان آب نوشیده شود. گفتنی است؛ از خوردن چای و قهوه به مقدار زیاد باید خودداری شود چون کافئین موجود در آنها آب بدن را دفع می کند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.