حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی «مهم‌ترین روز قدس»
  • ۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت: 13:13
  • شناسه : 10795
    بازدید 11
    0

    در پی فرا رسیدن چهلمین سالگرد نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» از سوی امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و مسئولان عالیرتبه کشوری و لشکری از جمله رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، روئسای مجمع تشخیص مصلحت نظام و ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش و […]

    پ
    پ

    در پی فرا رسیدن چهلمین سالگرد نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» از سوی امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و مسئولان عالیرتبه کشوری و لشکری از جمله رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، روئسای مجمع تشخیص مصلحت نظام و ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار احزاب و اقشار مختلف جامعه با صدور بیانیه‌های مختلف از مردم برای حضور در راهپیمایی این روز دعوت کردند.

    به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله سید علی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور با ایشان روز قدس امسال را از هر سال دیگر مهمتر دانستند و گفتند: دلیل این اهمیت مضاعف، اقدامات خیانت‌بار آمریکا و دنباله‌های آن در منطقه، برای جا انداختن معامله قرن است.

    ایشان تصریح کردند: روز قدس امسال از هر سال مهمتر است، چرا که آمریکا و برخی دنباله‌هایش با «معامله قرن» به‌دنبال به فراموشی سپردن مسأله فلسطین در جهان هستند که البته ناکام خواهند ماند.

    رهبر انقلاب اسلامی همچنین تفاوت شرایط کنونی قضیه فلسطین را با گذشته، در ادبیات و لحن صریح آمریکا و دنباله‌هایش برای حذف موضوع فلسطین دانستند و افزودند: بنابراین راهپیمایی روز قدس که دفاع از فلسطین به‌وسیله حضور مردمی است، امسال مهمتر است.

    حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور نیز در در جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت مردم را برای حضور گسترده در مراسم روز قدس فرا خواند و با بیان اینکه «ملت ایران، قدس و مظلومان تاریخ را هرگز تنها نخواهد گذاشت و در برابر ستمگران سکوت نمی‌کند»، تصریح کرد: ملت ایران امسال نیز با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس، ندای حمایت از مظلومان تاریخ به‌ویژه مردم فلسطین سر خواهند داد و اعلام می‌کنند که تا رسیدن به پیروزی، در برابر ظالمان می‌ایستند.

    همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما نمایندگان ملت بزرگ ایران ضمن اعلام حمایت همه جانبه خویش از مردم مظلوم فلسطین جنایت‌های رژیم صهیونیستی را در غزه و لبنان و سرزمین‌های اشغالی محکوم می‌نمائیم و اطمینان داریم که مسلمانان نماز وحدت را در جایگاه مقدس قبله اول مسلمانان و پایتخت سرزمین واحد فلسطین قدس عزیز برگزار خواهند نمود و از همه عزیزان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت به عمل می‌آوریم.

    مجلس خبرگان رهبری نیز با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن طرح موسوم به «معامله قرن» از آحاد مردم ایران برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، دعوت کرد. در بخش‌هایی از بیانیه مجلس خبرگان رهبری آمده است: «امروز پس از گذشت قریب ۴۰ سال از اقدام هوشمندانه حضرت امام (ره) در تعیین روز قدس، دیگر بر هیچ آزاده‌ای، ظلم‌ها و جنایت‌های غده سرطانی اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین و حمایت از تروریسم بین الملل پوشیده نیست و حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به یک خواست جهانی تبدیل شده است.»

    آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام با دعوت از آحاد ملت ایران به حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: مسأله فلسطین برای امت اسلامی، مسأله‌ای اساسی و هویتی است و مسلمانان اجازه نمی‌دهند معامله محکوم به شکست قرن، پا بگیرد.

    وی تاکید کرد: راهپیمایی مردم در این روز، دلگرمی برای مردم مظلوم فلسطین است و همینطور برای همه مسلمان‌ها که مسأله فلسطین را یک مسأله اساسی برای ملت‌های مسلمان و برای امت اسلامی می‌دانند و نوعی ابراز قدرت در مقابل زورگویانی که هر روز نقشه‌ای برای منطقه می‌کشند.

    همچنین سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی با دعوت از آحاد ملت ایران برای شرکت در راه پیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد: آرمان فلسطین و قدس نابود شدنی نیست و با تحقق وعده صادق خداوند بساط اشغالگران صهیونیست برچیده خواهد شد.

    در بخشی از این پیام آمده است: بی تردید “روز جهانی قدس” امسال به رستاخیز عظیم و پرخروش امت اسلامی در تجدید پیمان با آرمان بلند قدس شریف و پشتیبانی و همراهی با ملت مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم اشغالگر، جعلی و کودک کش صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن تبدیل و توّهم فرعون حاکم بر آمریکا در تحمیل “معامله نافرجام قرن” و محو فلسطین را به مانند رؤیای “خاورمیانه بزرگ” و “اسرائیل از نیل تا فرات” باطل خواهد ساخت.

    ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با صدور بیانیه‌هایی جداگانه به مناسبت روز جهانی قدس از آحاد ملت ایران برای حضور پرشور و حماسی در راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس دعوت کردند.

    وزارت‌خانه‌های اطلاعات و امور خارجه نیز در بیانیه‌هایی از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند. در بیانیه وزارت اطلاعات آمده است: وزارت اطلاعات با تأسی به آن امام عزیز و در پرتو عنایات و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که می‌فرمایند: «مسئله روز قدس هم امسال از هر سال مهم‌تر است البته مسئله فلسطین یک مسئله اساسی است و مخصوص دولت‌ها و کشورهای اسلامی هم نیست. مسئله فلسطین یک مسئله انسانی است وجدان‌های انسانی وادار به واکنش می‌شوند در مقابل آنچه بر سر ملّت فلسطین آمد، صرفاً مسئله اسلامی نیست، البته برای مسلمانان این کار اهمیت بیشتری دارد.» با دعوت از مردم مؤمن و انقلابی در جمعه آخر ماه مبارک رمضان برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، اعلام می‌دارد تا در کنار مردم غیور و انقلابی در مقابل هر گونه اقدام علیه نظام اسلامی با قدرت می‌ایستد.

    همچنین وزارت امور خارجه ضمن تجلیل از مبارزات رهایی بخش مردم فلسطین، از عموم مردم مقاوم و حق طلب ایران و همه ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان دعوت می‌کند تا همچون سال‌های گذشته در بزرگداشت روز جهانی قدس فعالانه مشارکت نمایند.

    احزاب و گروه‌هایی از جمله موئلفه اسلامی، مردم‌سالاری، ندای ایرانیان، مستقل و اعتدال ایران، حزب همبستگی ایران اسلامی، جامعه روحانیت مبارز و مجمع روحانیون مبارز نیز از مردم برای حضور در راهپیمایی چهلمین سالگرد نام گذاری روز جهانی قدس دعوت کردند.

    همچنین نهادهایی از جمله شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین و سازمان مردم نهاد جمعیّت حامیان آزادی قدس شریف در بیانیه‌هایی از مردم درخواست کردند در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

    منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش و جوانان در بیانیه‌های جداگانه خود از اقشار دانشگاهیان، فرهنگیان و دانش‌آموزان، هنرمندان، ورزشکاران، مسئولان، قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی دعوت کردن تا در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس که در سراسر کشور برگزار می‌شود، حضور یابند و حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین و انزجارشان از رژیم غاصب صهیونیستی را مجدداً به جهانیان اعلام کنند.

    به گزارش ایسنا، مراسم راهپیمایی روز قدس در تهران از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه دهم خرداد ماه آغاز می‌شود.

    بر اساس اعلام رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیش از ۴۰۰۰ نفر خبرنگار، تصویر بردار و عکاس از رسانه‌های داخلی و خارجی این مراسم را پوشش خبری خواهند داد که ۲۵۰ نفر از این‌ها از رسانه‌های خارجی هستند.

    شعار راهپیمایی روز قدس سال ۹۸ نیز «روز جهانی قدس، شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین» اعلام شده است.

    مسیرهای ۱۰ گانه راهپیمایی روز قدس در تهران عبارتند از:

    مسیر شماره یک: مسجد امام حسین (ع)، میدان امام حسین (ع)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.

    مسیر شماره دو: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهید برادران حسنی (قلعه مرغی)، خیابان قزوین، خیابان کارگر، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

    مسیر شماره سه: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان ولیعصر (عج)، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.

    مسیر شماره چهار: مسجد امام زمان (عج)، خیابان آزادی، تقاطع خیابان بهبودی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

    مسیر شماره پنج: مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

    مسیر شماره شش: مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

    مسیر شماره هفت: مسجد الجواد (ع)، میدان هفتم تیر، خیابان کریمخان، میدان ولیعصر (عج)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران.

    مسیر شماره هشت: مسجد امام جعفر صادق (ع)، فلکه اول صادقیه، خیابان ستارخان، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران.

    مسیر شماه ۹: مسجد حضرت امیر (ع) خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، دانشگاه تهران

    مسیر شماره ۱۰: مسجد جامع رسول اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار تهرانسر، میدان کمال الملک، بزرگراه شهید لشگری، خیابان آزادی، خیابان انقلاب، دانشگاه تهران.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.