حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
دانلود تلاوت کل قرآن کریم با قرائت استاد محمد صدیق منشاوی
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت: 13:05
  • شناسه : 1655
    بازدید 41
    1

    استاد محمد صدیق منشاوی در سال ۱۲۹۹ هـ.ش در شهر منشاه مصر در خانواده ای بسیار مذهبی پا به عرصه وجود گذارد. پدرش شیخ صدّیق منشاوی یکی از قاریان صوفی منش بود که هرگز در مسیر تلاوتش اجر و پاداش طلب نکرد. از این رو فرزندش محمد را نیز با چنین علایقی پرورش داد تا […]

    پ
    پ

    استاد محمد صدیق منشاوی در سال ۱۲۹۹ هـ.ش در شهر منشاه مصر در خانواده ای بسیار مذهبی پا به عرصه وجود گذارد.
    پدرش شیخ صدّیق منشاوی یکی از قاریان صوفی منش بود که هرگز در مسیر تلاوتش اجر و پاداش طلب نکرد. از این رو فرزندش محمد را نیز با چنین علایقی پرورش داد تا جایی که تلاوت را تنها به جهت اینکه متعلّق به این کتاب مقدس است برگزید. شیخ صدّیق منشاوی را فردی در کمال خشوع و خضوع می خوانند. گویند او چنان تقوا پیشه بود که هرگز در هیچ تلاوتی بر اجر و پاداش آن سخنی نگفت؛ تنها در محل حاضر می شد، آنگاه با وقاری سرشار از خشیت الهی باز می گشت و این شیوه ای بود که در میان فرزندانش نیز نیک مشهود است.

    محمد صدّیق از آنجائیکه در شهر منشاه تولد یافت. چون پدرش به منشاوی ملقّب گردید. با تشویق و تعلیم پدر به آموزش معارف قرآنی و تعلیم قرائتهای مختلف پرداخت چرا که پدرش نیز از قاریان مشهور عصر خود بشمار می آمد.
    استاد منشاوی از همان ابتدا به حفظ کامل قرآن پرداخته و از ۹ سالگی به بعد در ماه مبارک رمضان شبهای قرائت قرآن برگزار می نمود و این امر ادامه داشت تا اینکه مرحوم استاد به سن جوانی رسید و طنین صدایش رسا و پخته گشته و بصورت قاریِ صاحب سبکی در شهر و دیارش مشهور شد و پس از چندی با ورودش به رادیو جمهوری عربی مصر و پخش تلاوتهایش به شهرتش افزوده گشت و بصورت یکی از اساتید قراء مشهور مصر در آمد.
    استاد منشاوی به واسطه عمر کوتاهش به مقدار کمی از کشورهای جهان موفق به مسافرت شده است و تنها در کشورهای سوریه، کویت و برخی از کشورهای شیخ نشین حاشیه خلیج فارس مسافرت نموده و به تلاوت قرآن پرداخت. استاد منشاوی دارای برادری است بنام شیخ محمود منشاوی که سبک قرائت او نیز بسیار شبیه به سبک و شیوه قرائت استاد است.
    استاد منشاوی در اواخر عمر کوتاهش بر اثر ابتلاء به بیماری سرطان حنجره مجبور به عمل جراحی گلو گشت و شدت بیماری چنان بود که پزشکان معالجش او را از تلاوت قرآن منع نمودند. او را شهید القرّاء نامیدند. چه آن زمانی که طبیبان معالجش، وی را از تلاوت کتاب خدا بر حذر داشتند وی نپذیرفت، چه زندگی جدای از مکتب و کلام دوست نه تنها برای او بلکه برای تمام کسانی که در این راه گام گذارده اند بسی سخت و دشوار است.
    آخر الامر اجل استاد را مهلت نداد و بیماری حنجره او را از پای در آورد و او که سالیان سال به خدمت گذاری و آموزش و قرائت قرآن کریم پرداخته بود سرانجام در سن ۴۹ سالگی به سال ۱۳۴۸ هـ.ش در شهر قاهره جان به جان آفرین تسلیم کرد.

    *تجوید: تجوید در لغت به معنی تکمیل، تحسین و نیکو گردانیدن است و در اصطلاح به قواعد و دستورهایی گفته می‌شود که به نیکو خواندن قرآن کمک می‌کنند. در تجوید به نحوهٔ صحیح ادای حروف از مخارجشان و نیز صفات آوایی هر حرف به تنهایی و یا در کنار حروف دیگر پرداخته می‌شود.

    نام قاری: استاد محمد صدیق منشاوی / Mohammad Sedigh Minshawi
    فرمت صوتی: Mp3
    حجم فایل: ۱۵۸۷.۲ مگابایت

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.