حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
خوردن آش‌رشته و کله‌پاچه برای افطار توصیه نمی‌شود
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت: 8:16
  • شناسه : 8087
    بازدید 10
    1

    یک متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی از غذاها به هنگام افطار مثل آش رشته، زولبیا و بامیه و کله‌وپاچه مناسب نیست. مریم نصیری اظهار کرد: با توجه به این‌ که در ماه رمضان سه الگوی وعده‌های غذایی، تغذیه‌ای و خواب روزه‌دارن تغییر می‌کند، این افراد باید توصیه‌های پزشکی و تغذیه‌ای در این زمینه را رعایت […]

    پ
    پ

    یک متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی از غذاها به هنگام افطار مثل آش رشته، زولبیا و بامیه و کله‌وپاچه مناسب نیست.

    مریم نصیری اظهار کرد: با توجه به این‌ که در ماه رمضان سه الگوی وعده‌های غذایی، تغذیه‌ای و خواب روزه‌دارن تغییر می‌کند، این افراد باید توصیه‌های پزشکی و تغذیه‌ای در این زمینه را رعایت کنند.

    وی ادامه داد: روزه داران باید از خوردن تنقلات فراوان، انواع دسرها و شیرینی ‎ های دارای شکر زیاد در وعده افطار و سحر پرهیز کنند.

    وی با اشاره به غذاهایی که خوردن آنها در ماه رمضان توصیه می‌شود، توضیح داد: با توجه به ملین بودن خورش آلو و خورشت سبزی، خوردن این غذاها در ماه رمضان برای پیشگیری از یبوست توصیه می‌شود.

    وی افزود: سالاد بدون پیاز، مکمل خوبی برای وعده‌های غذایی در ماه رمضان است و به همین دلیل مصرف سالاد در وعده‌های افطار و سحر توصیه می‌شود.

    این متخصص تغذیه ابراز کرد: به روزه‌داران توصیه می‌شود در افطار غذاهایی سبک مانند نان و پنیر، شیر و خرما و سوپ سبک و پس از آن در شب نیز شام سبک مصرف کنند.

    نصیری توضیح داد: مصرف برخی از غذاها به هنگام افطار مثل آش رشته، زولبیا و بامیه و کله‌وپاچه مناسب نیست و به جای آن بهتر است از شیرینی‌های طبیعی مثل عسل‌،‌ کشمش، مویز و خرما استفاده شود.

    وی در ادامه با اشاره به راهکارهای رفع کمبود آب بدن در ماه رمضان اظهار کرد: باید تلاش شود پس از افطار به ‌تدریج آب از دست رفته بدن در طول روز جبران شود . باید یک بخش از این آب در قالب شربت‌ها و نوشیدنی‌ها و بخش دیگر به صورت آب خالص جبران شود و این مصرف باید به صورت تدریجی باشد.

    وی خاطر نشان کرد: استفاده از غذاهای تند و پر ادویه، سرخ‌کرده، غذاهای آماده و بسته‌بندی شده، فست‌فود، یخ، چای پر رنگ، سالاد الویه،‌ قارچ، غذاهای خمیری مثل ماکارونی،‌ قهوه و کاکائو و انواع نوشابه‌ها توصیه نمی‌شود و به جای آن بهتر است آبمیوه‌های طبیعی مصرف شده و خوردن میوه نیز با یک تا دو ساعت فاصله از غذا مصرف شود.

    وی تصریح کرد: مسئله دیگری که در ماه مبارک رمضان برای بیشتر روزه ‎ داران اتفاق می‌افتد تغییر الگوی خواب است که موجب خستگی و کسالت آنان در طول روز می‌شود بنابراین روزه‌داران باید دقت کنند در طول شبانه‌روز خواب کافی و مناسب داشته باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.