حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
حکم حاکم در اعلام عید فطر حجت است
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت: 0:15
  • شناسه : 3778
    بازدید 14
    2

    نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید براینکه در اعلام عید فطرحکم حاکم حجت است، خطاب به علما و روحانیون این استان گفت: به حکم شرع عمل کنید و در این راه از هیچ کس نترسید. به گزارش مهر، حجت الاسلام سید محمدحسینی شاهرودی  شامگاه چهارشنبه در دیدار با علما و روحانیون استان کردستان […]

    پ
    پ

    نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید براینکه در اعلام عید فطرحکم حاکم حجت است، خطاب به علما و روحانیون این استان گفت: به حکم شرع عمل کنید و در این راه از هیچ کس نترسید.

    به گزارش مهر، حجت الاسلام سید محمدحسینی شاهرودی  شامگاه چهارشنبه در دیدار با علما و روحانیون استان کردستان در سنندج با بیان اینکه در اعلام عید فطرحکم حاکم حجت است، گفت: در سایر کشورهای اسلامی هم چون عربستان و ترکیه به عده ای اجازه نمی دهند که مخالف حکم حاکم روزی را عید اعلام کنند و در این رابطه همه تابع حکم حاکم هستند.

    وی خطاب به علما و روحانیون استان کردستان عنوان کرد: از آنجا که اعلام عیدفطر مسئله ای شرعی است لذا باید به حکم شرع عمل کنید و ازاینکه دیگران چه اظهار نظرهایی می کنند، هراسی به دل راه ندهید.

    وی ادامه داد: در ایران اسلامی نیز تنها کسی که هم  اهل تشیع و هم تسنن می توانند از حکم او اطاعت کنند رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است.

    نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه براساس مذهب امام شافعی هم باید در اعلام عید از اولی الاامر که در کشورما مقام معظم رهبری هستند، اطاعت کرد، گفت: از روحانیون استان انتظار می رود به فتوای مذهب خود عمل کنند چراکه مردم متدین این منطقه به آنها اعتماد زیادی دارند.

    حجت الاسلام شاهرودی بیان کرد: امیدواریم تقوای الهی منشاء اعمال ما باشد و به آنچه مذهب و دین از ما خواسته عمل کنیم.

    عیدی رمضان رحمت و مغرفت الهی است

    وی با اشاره به اینکه خداوند متعال زمینه باتقواشدن ما مسلمان ها را در ماه مبارک رمضان فراهم کرده است، گفت: محصول و نتیجه این ضیافت الهی تقوا است.

    نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: در این ماه پرخیر وبرکت حتی نفس کشیدن و خوابیدن فرد روزه دار هم به عنوان عبادت محسوب می شود و دعا و اعمال این ماه مقبول درگاه الهی واقع می شود.

    وی عیدی این ماه باعظمت را رحمت و مغرفت الهی خواند و اظهارداشت: بعد از یک ماه روزه داری و عبادت و طلب رحمت و مغفرت الهی باید سعی شود که در کمال وحدت عید فطر را جشن بگیریم.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.