حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
حجت‌الاسلام قرائتی: بهره از قرآن تشریفاتی شده است/ لزوم توجه به تفسیر قرآن
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت: 23:49
  • شناسه : 9833
    بازدید 10
    1

    رئیس ستاد اقامه نماز کشور در آستانه ماه رمضان با بیان اینکه بهره از قرآن تشریفاتی شده است، گفت: مردم باید تفسیر قرآن را از منبری‌ها درخواست کنند و در کنار روضه‌خوانی تفسیر قرآن هم انجام شود. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قرائتی، شب گذشته ۱۵ اردیبهشت‌ماه، با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با […]

    پ
    پ

    رئیس ستاد اقامه نماز کشور در آستانه ماه رمضان با بیان اینکه بهره از قرآن تشریفاتی شده است، گفت: مردم باید تفسیر قرآن را از منبری‌ها درخواست کنند و در کنار روضه‌خوانی تفسیر قرآن هم انجام شود.
    حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قرائتی، شب گذشته ۱۵ اردیبهشت‌ماه، با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه تدبر در قرآن و تفسیر آن واجب است، گفت: با قرآن­ فقط برخوردهای تشریفاتی از جمله از زیر قرآن رد شدن و کاشی‌کاری قرآنی و مانند آن می شود اما ما باید در همه­ حوزه‌ها از جمله حقوقی، سیاسی، پزشکی و روانشناسی، آیات مرتبط را تفسیر و منتشر کنیم.

    حجت‌الاسلام‌ قرائتی با تأکید بر اینکه­ تدبر در قرآن، جدی گرفته نشده است، اضافه کرد: با استفاده از تفسیر قرآن دو هزار و ۶۰۰ ­ نکته حقوقی نوشتم و برای مسکن هم نکاتی را استخراج کردیم.

    وی با اشاره به اینکه قرآن، مهجور و متروک شده است، گفت: اکنون قرآن کتاب مقدسی برای اقدامات تشریفاتی شده است­ و مزه قرآن را به­ خوبی نچشیدیم و نتوانستیم مزه آن را بچشانیم.

    رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آیات قرآنی تصریح کرد: جوامع ترسو مانند عربستان سعودی سقوط خواهند کرد.

    حجت‌الاسلام‌ قرائتی با بیان اینکه قرآن، دریاست، افزود: مردم باید تفسیر قرآن را از منبری‌ها درخواست کنند و در کنار روضه‌خوانی تفسیر قرآن هم انجام شود، بی اعتنایی به قرآن مشکلات و بلاهایی را ایجاد می کند و اعتنای به آن، زندگی‌ها را خوب می‌کند.

    رئیس ستاد اقامه نماز کشور درباره بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب گفت:­ پشت هر کلمه این بیانیه مطالعات زیادی وجود دارد و درباره اکثر قریب به اتفاق این بیانیه، آیه قرآنی داریم.

    وی با تأکید بر اینکه باید مسیرمان قرآنی‌تر شود، افزود: نباید دچار خودباختگی شویم و سخنان دانشمندان غربی را علمی اما سخنان علمای اسلامی را علمی ندانیم و آن را فقط مقدس بشماریم.

    حجت‌الاسلام‌ قرائتی در پایان با بیان اینکه مثلث تحریم آمریکا، مدیریت نادرست برخی از مسئولان و حرص برخی از مردم، مشکلاتی را ایجاد کرده است، افزود: نباید حرص و طمع داشته باشیم و باید به اندازه نیازمان مصرف کنیم تا به بقیه نیازمندان هم برسد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.