حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

شنبه, ۲۵ فروردین , ۱۴۰۳ Saturday, 13 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
جدول پخش برنامه‌های معرفتی سیما در ماه رمضان
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت: 22:24
  • شناسه : 9687
    بازدید 26
    0

    سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما برنامه‌ها و اتفاقات مختلف سیما در ایام ماه مبارک رمضان را تشریح کرد. امروز حجت‌الاسلام محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف به نمایندگی از معاونت سیما در پشت تریبون قرار گرفت و پیداها و ناپیداهای سیما در ایام رمضان را اطلاع‌رسانی کرد. پیش از این در تسنیم به […]

    پ
    پ

    سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما برنامه‌ها و اتفاقات مختلف سیما در ایام ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.
    امروز حجت‌الاسلام محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف به نمایندگی از معاونت سیما در پشت تریبون قرار گرفت و پیداها و ناپیداهای سیما در ایام رمضان را اطلاع‌رسانی کرد. پیش از این در تسنیم به معرفی سریال‌ها و برنامه‌های مختلف تلویزیون در ایام رمضان پرداختیم و شاید جزئیات پخش سخنرانی‌ها در شبکه‌های مختلف، ویژه‌های لیالی‌قدر و پرداختن به برنامه «ماه عسل» تازه‌ترین‌های اعلام برنامه‌های رمضانی توسط سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما باشد که البته جزئیات آن در تصاویر مربوط هم قابل مشاهده است.

    حجت‌الاسلام محسن عرفاتی سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در وهله اول اعلام کرد امسال شعار «کمک همراه با کرامت به نیازمندان» را انتخاب کرده‌ایم. سپس به جزئیات برنامه‌های ترتیل‌خوانی تلویزیون پرداخت. او گفت: هر روز ماه رمضان در تمام‌ شبکه‌های سراسری و استان‌ها، ترتیل‌خوانی و جزءخوانی خواهیم داشت. برنامه‌های ترتیل خوانی به شرح زیر است: شبکه یک بعد از نماز صبح از حرم امام رضا (ع)، شبکه دو ساعت ۱۰:۳۰ از خراسان جنوبی شهرستان طبس، شبکه سه ساعت ۱۴:۴۵ از حرم حضرت معصومه (س)، شبکه چهار ساعت ۱۴:۳۰ از شاهچراغ، شبکه پنج ساعت ۱۱ از امامزاده صالح (ع)، شبکه قرآن بعد از نماز صبح از آستان هلال بن علی در آران و بیدگل، ساعت ۱۱ تا ۱۲ از حرم امام رضا (ع) و ساعت ۱۷ از حرم امام خمینی (ره).

    وی در بخش دیگری به ویژه برنامه‌های افطار و سحرگاهی شبکه‌های تلویزیونی پرداخت و گفت: حسن سلطانی اجرای برنامه سحرگاهی شبکه یک را به عهده دارد و این برنامه از ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد پخش خواهد شد. برنامه «دعوت» ویژه برنامه افطار شبکه یک سیما است که هر روز ساعت ۱۹:۳۰ پخش خواهد شد. برنامه سحرگاهی «خوان نیاز» و ویژه برنامه افطار «هزار راه نرفته» از شبکه دو سیما پخش می‌شود. ویژه برنامه سحرگاهی «ماه من» با اجرای نجم الدین شریعتی به صورت زنده از شبکه سه روی آنتن می‌رود.

    سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما به ابهام روی آنتن رفتن جانشین برنامه «ماه عسل» افزود: با توجه به پخش نشدن «ماه عسل» ویژه برنامه‌ افطار شبکه سه هنوز اعلام نشده است. «معنای زندگی» عنوان ویژه برنامه افطار شبکه چهار سیما خواهد بود. همچنین برنامه «خلوتگه عارفان» با اجرای مجید یراق‌بافان برنامه سحرگاهی شبکه پنج سیما است. برنامه «درس‌هایی از قرآن» با حضور حجت الاسلام قرائتی از شبکه یک، برنامه «این شب‌ها» با اجرای مجید یراقبافان و سخنرانی حجت الاسلام قاسمیان، «کوی محبت»، «مسافر ماه»، «از لاک جیغ تا خدا» و «کام شیرین» از شبکه دو در این ایام پخش خواهند شد. همچنین برنامه‌های «سمت خدا»، «لحظه‌ها را دریاب»، «مخاطب خاص» و سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان از برنامه‌های شبکه سه در این ایام هستند.
    این سخنان سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما در حالی است که در فضای مجازی و رسانه‌ها «هزارداستان» شبکه نسیم را ابتدا جانشین این برنامه معرفی کردند و امروز هم بنیامین بهادری را مجری جدید شبکه سه و ویژه برنامه افطار جانشین برنامه «ماه عسل» اعلام کردند.

    وی به سه سریال «از یادها رفته»،‌ «دلدار» و «برادرجان» اشاره کرد و اظهار داشت: دوشنبه شانزدهم اردیبهشت که مصادف با اولین روز از ماه مبارک رمضان است، دیدار رهبری با جامعه قرآنی از ساعت ۱۷ تا اذان مغرب پخش خواهد شد. مجموعه تلویزیونی «از یادها رفته» ساعت ۲۲:۱۵ از شبکه یک، «دلدار» ساعت ۲۱:۳۰ شبکه دو، «برادر جان» ساعت ۲۰:۴۵ شبکه سه و سریال «امام علی (ع)» از شبکه چهار سیما پخش می‌شوند.

    سرپرست شبکه قرآن و معارف سیما، درباره پخش سخنرانی‌ها در شبکه‌های مختلف عنوان کرد: ساعت۸ سخنرانی حجت‌الاسلام سید مهدی میرباقری، حجت الاسلام حیدری کاشانی، حجت‌الاسلام دولابی از شبکه یک، سخنرانی شیخ حسین انصاریان در ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه دو، سخنرانی حجت الاسلام رفیعی در ساعت ۶ صبح از شبکه سه و سخنرانی آیت‌الله ناصری در ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه قرآن سیما پخش خواهد شد.
    عرفاتی در پایان جزئیات برنامه‌های شب‌های قدر در شبکه‌های مختلف سیما را اعلام کرد و افزود: مراسم پرفیض قرائت دعای جوشن کبیر در شب‌های قدر از حرم امام رضا (ع) و از شبکه یک پخش خواهد شد. شبکه دو در شب ۱۹ ماه رمضان از مصلی امام خمینی (ره) و شب‌های ۲۱و ۲۳ رمضان از حرم حضرت معصومه(س) مراسم احیا را به طور زنده و مستقیم پوشش می‌دهند.همچنین شبکه سه در شب‌های قدر از حسینیه همدانی‌ها به پخش برنامه می‌پردازد. شبکه چهار شب ۱۹ رمضان از حرم حضرت معصومه (س)، شب ۲۱ رمضان از حرم عبدالعظیم و شب ۲۳ رمضان از دانشگاه تهران برنامه خواهد داشت. شبکه پنج نیز شب ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان به ترتیب از حرم عبدالعظیم، مسجد جمکران و مهدیه تهران برنامه خود را روی آنتن خواهند برد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.