حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
توصیه های بهداشت غذایی در ماه مبارک رمضان
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت: 23:45
  • شناسه : 8229
    بازدید 6
    1

    مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به منظور تامین سلامت شهروندان بر رعایت توصیه هایی بهداشتی غذایی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد. به گزارش ایرنا حمیدرضا گلزاری افزود: به منظور پیشگیری طغیان بیماری های منتقله از آب و غذا و افزایش فعالیت های خاص از قبیل تهیه و فروش زولبیا […]

    پ
    پ

    مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به منظور تامین سلامت شهروندان بر رعایت توصیه هایی بهداشتی غذایی در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.
    به گزارش ایرنا حمیدرضا گلزاری افزود: به منظور پیشگیری طغیان بیماری های منتقله از آب و غذا و افزایش فعالیت های خاص از قبیل تهیه و فروش زولبیا و بامیه، انواع شیرینی سنتی، آش، حلیم و همچنین برگزاری مجالس افطاری شهروندان و متصدیان مراکز تهیه و توزیع این نوع مواد غذایی یکسری نکات بهداشتی را رعایت کنند.
    وی اظهار داشت: باید شیرینی ها از جمله زولبیا و بامیه از مراکز مجاز خریداری شده و از خرید از مراکز و محل های غیرمجاز و دستفروشان خودداری کرد.
    مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: هنگام خرید این محصولات باید توجه کرد متصدیان بهداشت فردی را رعایت کرده باشند.
    وی گفت: زولبیا و بامیه حتما باید در جعبه های مشخص و دارای مهر استاندارد و سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت فروخته شود و در تهیه زولبیا و بامیه نباید از رنگ های شیمیایی استفاده شده باشد.
    گلزاری گفت: خرید و تهیه آش، حلیم و مواد غذایی مشابه نیز باید از محل های مجاز و شناخته شده باشد و به رعایت بهداشت فردی افرادی که این مواد را عرضه می کنند توجه داشته باشید.
    وی تاکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند نگهداری مواد غذایی و نوشیدنی داغ نباید در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و یا ظروف یکبار مصرف نازک و به رنگ روشن و شفاف باشد بنابراین آش و حلیم را باید در ظرف یکبار مصرف مناسب و ترجیحا بر پایه گیاهی و آلومینیومی خریداری کرد.
    وی اشاره کرد: به طور کلی غذاهای پخته شده و آماده مصرف نباید بیشتر از ۲ ساعت در فضای آشپزخانه نگهداری شود و بهتر است در سریعترین زمان ممکن مورد مصرف قرار گیرد.
    مدیر گروه بهداشت محیط معاونت بهداشتی از مردم درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی هنگام خرید و تهیه مواد غذایی از جمله رعایت نکردن بهداشت فردی، نظافت و بهداشت محیط، نگهداری و فروش مواد غذایی موارد را از طریق سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت (شماره ۱۹۰) اطلاع رسانی کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.