حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
توصیه‌های زیست‌محیطی برای ماه رمضان
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت: 22:57
  • شناسه : 10255
    بازدید 3
    0

    مدیرکل محیط‌زیست البرز با تأکید بر اینکه در ماه میهمانی خدا باید هوای محیط‌زیست را داشته باشیم، گفت: شهروندان پسماند و ظروف نذورات خود را در معابر و نهرها رها نکنند. فردین حکیمی، مدیرکل محیط‌زیست البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: هر سال با فرارسیدن ماه مبارک رمضان هنگام سحر و افطاری […]

    پ
    پ

    مدیرکل محیط‌زیست البرز با تأکید بر اینکه در ماه میهمانی خدا باید هوای محیط‌زیست را داشته باشیم، گفت: شهروندان پسماند و ظروف نذورات خود را در معابر و نهرها رها نکنند.
    فردین حکیمی، مدیرکل محیط‌زیست البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: هر سال با فرارسیدن ماه مبارک رمضان هنگام سحر و افطاری حجم زیادی از نذورات در ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در مساجد، هیئت‌ها و تکایای مذهبی توزیع می‌شود.
    وی افزود: آنچه که روزه‌داران در ماه مبارک رمضان مراعات کنند عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی است، بنابراین هموطنان و دوستداران محیط‌زیست حتماً باید مراقب باشند در هنگام افطار و یا سحر جهت حفظ محیط‌زیست از استفاده ظروف یکبار مصرف پلاستیکی خودداری کنند.
    مدیرکل محیط‌زیست البرز خاطرنشان کرد: شاید استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به منظور تهیه غذا در این ماه راحت تر به‌نظر برسد اما تماس این ظروف با غذای گرم‌ تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب می‌شود.
    وی از شهروندان خواست تا برای ادای نذر خود از لیوان‌های کاغذی(سلولزی) استفاده کنند زیرا تحقیقات نشان داده ظروف سلولزی و گیاهی در تماس با نوشیدنی و غذاهای داغ عاری از هرگونه اثرات مضری برای بدن است.
    مدیرکل محیط‌زیست البرز همچنین رفع بخش کوچکی از نیاز نیازمندان را در کاهش استفاده از ظروف پلاستیکی دانست و تصریح کرد: در واقع همان هزینه‌ای را که برای تهیه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی می خواهیم پرداخت کنیم، به‌جای آن با صرف خرید سبد غذایی خشک از جمله ماکارونی، روغن، برنج و غیره و توزیع آن بین نیازمندان می‌توان بخش کوچکی از نیاز آنان را مرتفع کرد.
    حکیمی ضمن برشمردن مزایای استفاده از ظروف گیاهی به‌جای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بیان کرد: سازگاری با طبیعت، تجزیه‌پذیری در خاک حداکثر پس از ۶ ماه، عاری بودن از هرگونه اثرات مضر پلاستیک می‌تواند جایگزینی خوب برای ظروف پلاستیکی یکبار مصرف باشد.
    وی گفت: برای فرهنگ سازی در این زمینه‌ها ائمه جمعه و جماعات و مداحان نیز می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند و در این ایام که مردم بیشتر در مساجد و حسینیه‌ها حضور دارند در جلسات و سخنرانی‌های این ایام در انتقال مفاهیم کاربردی محیط زیستی به روزه داران ورود داشته باشند.
    مدیرکل محیط‌زیست البرز با بیان اینکه متاسفانه رهاسازی پسماند ناشی از نذورات در سطح معابر و نهرها آلودگی شهری را ایجاد کرده و منجر به بروز معضلات زیست محیطی می شود، از همشهریانی که نذر خود را در لیوان‌ها و یا بسته‌های یک بار مصرف ادا می‌کنند، خواست سطل زباله یا کیسه‌های زباله بزرگ نیز تهیه کرده و در محل قرار دهند تا از پخش این ظروف در خیابان جلوگیری شود.
    حکیمی از مسئولان هیات‌ها و تکایا نیز خواست در جمع‌آوری این ظروف در محل توزیع، نظارت لازم را اعمال کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.