حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3656 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
توصیه‌های دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت به روزه‌داران
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت: 21:03
  • شناسه : 9646
    بازدید 5
    1

    با شروع ماه مبارک رمضان و مصادف شدن آن با آغاز روزهای گرم سال، بیشتر افراد تمایل دارند تا بدانند رعایت چه اصولی باعث کمتر شدن حس تشنگی و گرسنگی در طول روز می‌شود. در این بین دغدغه برخی افراد نیز توجه به توصیه‌های طب ایرانی است. دکتر محمود خدادوست – مدیرکل دفتر طب ایرانی […]

    پ
    پ

    با شروع ماه مبارک رمضان و مصادف شدن آن با آغاز روزهای گرم سال، بیشتر افراد تمایل دارند تا بدانند رعایت چه اصولی باعث کمتر شدن حس تشنگی و گرسنگی در طول روز می‌شود. در این بین دغدغه برخی افراد نیز توجه به توصیه‌های طب ایرانی است.

    دکتر محمود خدادوست – مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بهترین نوع تغذیه در این ماه تغذیه‌ای است که از پرخوری در آن جلوگیری شده و مصرف میوه و سبزیجات در آن فراموش نشود، گفت: به دلیل فاصله زمانی کمی که بین افطار تا سحر وجود دارد، به شدت توصیه می‌شود تا افطاری سبک‌تر و سحری کامل‌تر مصرف شود.

    وی افزود: توصیه به عدم پرخوری در افطار از آن جهت اهمیت دارد تا افراد در مدت زمانی که تا قبل از خواب باقی است از میوه‌ها استفاده کنند. مصرف میوه و سبزیجات یکی از راه‌های جلوگیری از یبوست در این ماه است. همچنین برای افرادی که تنها مصرف میوه و سبزیجات باعث مبتلا نشدن به یبوست نمی‌شود، توصیه می‌کنیم تا قبل از خوردن سحری دو قاشق غذاخوری خاکشیر به همراه یک لیوان آب گرم میل کنند.

    مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، عدم مصرف سبزیجات خام در وعده سحری و پرهیز از خوردن غذاهای تند و شور را از عوامل مهم جلوگیری از تشنه شدن در این ماه دانست و افزود: همچنین مصرف عرق کاسنی و شاه‌تره تأثیر زیادی در عدم احساس تشنگی دارد.

    خدادوست در پایان گفت: از آنجا که مصرف نکردن مواد غذایی در طول روز می‌تواند سبب بی‌حالی افراد شود، حتماً از استراحت در طول روز غافل نشوند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.