حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3660 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 141×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
توصیه‌های برای روزه‌داری در وضعیت آب و هوایی خوزستان
  • ۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت: 23:24
  • شناسه : 6717
    بازدید 5
    0

    سرپرست مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه بهترین راه، رعایت صحیح تغذیه در ماه مبارک رمضان است، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان روزه‌داران وعده سحر را مصرف کنند و در این وعده از میوه‌جات، سبزیجات به ویژه هندوانه برای حفظ آب بدن استفاده کنند. شکرالله‌ سلمان‌زاده در گفت‌گو با تسنیم، اظهار […]

    پ
    پ

    سرپرست مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه بهترین راه، رعایت صحیح تغذیه در ماه مبارک رمضان است، گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی خوزستان روزه‌داران وعده سحر را مصرف کنند و در این وعده از میوه‌جات، سبزیجات به ویژه هندوانه برای حفظ آب بدن استفاده کنند.

    شکرالله‌ سلمان‌زاده در گفت‌گو با تسنیم، اظهار داشت: خوزستان از نظر آب‌وهوایی شرایط خاص و دمای بالایی دارد همچنین با توجه به اینکه فاصله زمانی بین سحر و افطار نزدیک به ۱۷ ساعت است بنابراین روزه‌داران خوزستانی باید به تغذیه خود توجه ویژه ‌کنند.

    وی بابیان اینکه بهترین راه، رعایت صحیح تغذیه در ماه مبارک رمضان است، افزود: روزه‌داران خوزستانی حتما وعده سحر را مصرف کنند و در این وعده از میوه‌جات، سبزیجات به ویژه هندوانه با توجه گرمی هوا استفاده کنندتا آب بدن حفظ شود.

    سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: روزه داران خوزستانی از خوردن موادغذایی در وعده سحری مانند گوشت‌های فرآوری شده سوسیس و کالباس که موجب کم‌آبی بدن در طول روز شود، خودداری کنند و بیشتر از کربوهیدارت‌هایی که دیرهضم هستند، استفاده کنند.

    وی با بیان اینکه روزه‌دارن خوزستانی از مصرف قهوه و چای در وعده سحر اجتناب کنند، عنوان کرد: در وعده‌ افطار یک غذای ساده مصرف شود و پس از فاصله یک ساعته شام را مصرف کنند البته باید در فاصله افطار تا سحر به میزان کافی آب مصرف شود.

    سلمان‌زاده با اشاره به کاهش کیفیت هوا در اثر گرد و خاک امروز در استان بیان کرد: گروه‌های پرخطر از جمله کودکان، بیماران قلبی و ریوی و همچنین زنان باردار از منزل خارج نشوند و در صورت خروج از ماسک استفاده کنند؛ از انجام فعالیت‌های سنگین در روزهای گردو خاکی اجتناب شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.