حدیث روز
امام صادق (ع) می فرماید : هر كس در ماه رمضان صدقه اى بدهد ، خداوندْ هفتاد نوع بلا را از او بر مى گرداند. ثواب الأعمال : ص ١٧١ ح ١٩

یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 3753 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 142×
صفحه اصلی » گروه » دسته‌بندی نشده
توصیه‌هایی به ورزشکاران روزه‌دار
  • ۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت: 5:40
  • شناسه : 2539
    بازدید 8
    1

    عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز توصیه کرد، ورزشکاران در ماه رمضان از انجام تمرینات سنگین خودداری کنند چرا که ممکن است دچار تمرین زدگی شوند. مسعود نیکبخت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: توصیه می​شود قهرمانان در ماه مبارک رمضان فعالیت​های ورزشی خود را در بعدازظهر و نزدیک به اذان مغرب انجام دهند. […]

    پ
    پ

    عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز توصیه کرد، ورزشکاران در ماه رمضان از انجام تمرینات سنگین خودداری کنند چرا که ممکن است دچار تمرین زدگی شوند.

    مسعود نیکبخت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: توصیه می​شود قهرمانان در ماه مبارک رمضان فعالیت​های ورزشی خود را در بعدازظهر و نزدیک به اذان مغرب انجام دهند.

    وی با بیان این‌که نوشیدن مایعات و جایگزینی مایعات از اهمیت ویژه​ای برای ورزشکاران در این ماه برخوردار است، تصریح کرد: ورزشکاران باید در طول روز سه یا چهار لیتر آب مصرف کنند که این میزان بستگی به میزان آبی دارد که در طول روز از بدن فرد دفع می​شود، بنابراین در ماه مبارک رمضان ورزشکاران قطعا باید تمرینات‌شان را قدری سبک​تر کنند تا روزه گرفتن تاثیرات زیان‎بار روی آنها نداشته باشد.

    این مدرس دانشگاه اضافه کرد: تمرینات سنگین در این ماه ممکن است ورزشکاران را دچار اورترینینگ (تمرین زدگی) کند که این مساله باعث می‌شود آن‌ها حتی نتوانند فعالیت‌های ورزشی نرمال خود را نیز انجام دهند و بدنشان افت خواهد کرد، بنابراین ورزشکاران در این ماه باید حجم تمرینات خود را تا حدودی کم و سعی کنند حتما مساله آب‌گیری را رعایت کنند و توجه داشته باشند که آب به میزان کافی به بدن‌شان برسد.

    وی بیان کرد: این دسته از افراد در این ماه باید نهایتا روزی یک جلسه تمرین، آن هم در بعد از ظهر انجام دهند تا به سلامتی، این ماه را بگذرانند. البته توصیه می‌کنیم در این یک جلسه نیز تاکیدشان را روی مهارت‌ها، تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها بگذارند و در رابطه با آمادگی جسمانی کمتر تلاش کنند.

    نیکبخت با اشاره به تغذیه ورزشکاران در این ماه عنوان کرد: توصیه می‌شود در یک وعده، حجم زیاد غذا مصرف نشود و ورزشکاران از زمان افطار تا سحر، خوردن غذا را تقسیم‌بندی کنند، به این صورت که هر دو سه ساعت یک بار مقدار مختصری غذا مصرف کنند.

    اگر افراد به فاصله دو سه ساعت یک بار، یک وعده غذایی مختصر میل کنند به مراتب بهتر از این است که در زمان افطار یا سحر یک وعده غذایی مفصل صرف کنند.

    وی در خصوص وعده سحری ورزشکاران گفت: توصیه می‌شود ورزشکاران برای این وعده تاکید خود را روی مواد پروتئینی و مایعات قرار دهند، زیرا مواد پروتئینی، بدن را به لحاظ توان و انرژی بیشتر حفظ می‌کند.

    این فیزیولوژیست ورزشی با بیان این‌که در این ماه ورزشکاران را از خوردن هیچ نوع ماده غذایی منع نمی‌کنیم، خاطرنشان‌کرد: توصیه ما این است ورزشکاران سعی کنند پنج نوع ماده غذایی شامل گوشت‌ها، میوه‌جات، سبزیجات، لبنیات و غلات و حبوبات را در برنامه غذایی خود در این ماه داشته باشند. البته خوردن غلات و حبوبات کمتر توصیه می‌شود ولی توصیه می‌کنیم ورزشکاران مواد غذایی نظیر گوشت، تخم‌مرغ و شیر را بیشتر مصرف کنند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.